اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

خطا در سبک زندگی انسان را به وادی حرام می‌کشاند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: بی‌توجهی به سبک زندگی اسلامی ـ انسانی افراد جامعه را به سمت حرام‌خواری می‌کشاند که ثمره آن تکذیب آیات الهی است.

خطا در سبک زندگی انسان را به وادی حرام می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری ظهر امروز در همایش تربیت و سبک زندگی اسلامی در سالن ولایت سپاه اردبیل به جریان احیای سامانه تربیتی در آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: در این سامانه دستگاه تعلیم و تربیت موظف است در گام اول سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی اصیل را با حرکت‌های خوب و هوشمندانه منتقل کند.

وی اهمیت این موضوع را با همت و درایت معاونان پرورشی و فرهنگی ضروری اعلام کرد و یادآور شد: از جمله برکات کوتاه مدت این اقدام احیای نقش تربیتی در آموزش و پرورش است که متاسفانه در سال‌های گذشته یک غفلت و افولی را در این حوزه شاهد بودیم.

این مسئول کشوری آموزش و پرورش را پرچمدار تغییر سبک زندگی ایرانیان با محوریت مبانی اسلامی توصیف کرد و گفت: در این حرکت فصل اول توجه به مبانی شامل جهان‌بینی تولیدی و ایدئولوژی اسلامی است.

حاج علی‌اکبری فصل دوم را فصل روش‌ها و صحنه عمل و رفتار و دور شدن از مخاطرات اعمال نکوهیده توصیف کرد و افزود: نباید حرکت ما مبتلا به رفتار سوء و یا نگرش‌های بد باشد چرا که اگر خطایی در سبک زندگی صورت گیرد ممکن است این خطا و اشتباه انسان را به حرام‌خواری دچار سازد.

وی نتیجه این حرام‌خواری‌ها را تکذیب آیات الهی توصیف کرد و بیان داشت: نباید مبتلا شدن به گناه و معاصی را سهل و دست کم بگیریم بلکه باید بکوشیم این آثار سوء را از زندگی خود پاک کنیم چرا که بدترین بداندیشی و سوء تدبیر تکذیب اعتقادی و استحاله فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب امروز تصمیم قطعی برای رویارویی با کانون عظیم و تحولی سبک ایرانی – اسلامی گرفته‌اند تا به هر نحو ممکن زندگی نسل آینده ما را تغییر داده و در این مسیر گام اول را تغییر شیوه تفکری و اعتقادی قلمداد کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آنها با تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای و جذابیت‌های تبلیغی و تولیدی خود در عرصه تغییر سبک زندگی به میدان آمده‌اند تا روش زندگی ما را تغییر دهند.

نباید اصول در فاصله مبانی و روش‌ها مورد غفلت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاج علی‌اکبری عنصر سوم را عنصر اصول در سبک زندگی ایرانی توصیف کرد و گفت: امروزه به خوبی مشاهده می‌شود که به جای پرداختن به سبک زندگی اسلامی بیشتر نقد زندگی غربی مورد توجه قرار گرفته در حالی که باید سبک اسلامی و ایرانی مورد بررسی و توجه قرار گیرد تا کوتاهی‌ها و قصور به حداقل برسد.

این مسئول اصول را فاصله منطقه نظر و عمل توصیف کرد و یادآور شد: اگر از این امر غفلت کنیم قطعاً در مسیر حرکت خود با چراغ نور و هدایت‌گرانه روبرو نخواهیم شد در حالی که مربیان ما باید امروز در این زمینه به کلیدی‌ترین اصول معرفتی و تربیتی آراسته باشند.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اهمیت توجه به اصول در صحنه اعمال مدیریت‌ها را خاطرنشان کرد و ابراز داشت: چند نمونه از این اصول را می‌توان نام برده و به خوبی به تبیین و تفسیر آن پرداخت که در این بین سه محور ارتباط با خود، ارتباط اجتماعی و ارتباط با خداوند بیشتر مورد توجه و ملاک است.

حاج علی‌اکبری اصل اول را عبودیت و بندگی خداوند برشمرد و عنوان کرد: در زیر مجموعه این اصل خلافت قرار دارد به طوری که فطرت بشری و توحیدی انسان‌ها نیز با این اصل همخوانی و هماهنگی دارد.

وی محور دیگر را محور اصل تفکر و اهتمام به خرد واقعی در حرکت‌ها و دیدگاه‌ها توصیف کرد و یادآور شد: کمتر عنصری است که به پای تفکر و خرد برسد چرا که این عنصر صحنه‌گردان عرصه مدیریت و عمل واقعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اصل سوم را اصل کرامت برشمرد و اذعان داشت: این اصل محصول خودشناسی و معرفت نفس است که به قول امام هادی (ع) شهوت را مدیریت می‌کند و به انسان عزت و عظمت واقعی می‌بخشد.

انتهای پیام/62001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول