اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور خبر داد

تحقق 90 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در سال 90

خبرگزاری فارس: وزیر کشور از تحقق 90 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته خبر داد.

تحقق 90 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مصطفی محمدنجار پیش از ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جنوب شرق ایران در کرمان اظهار داشت: سیاست دولت احمدی‌نژاد حمایت از سرمایه‌گذاری است و دولت برای حل مشکلات در اشتغال و بهره‌گیری از استعدادهای کشور و تولید ثروت به این مهم توجه دارد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایران پیش‌بینی شده بود که این رقم در سال جاری به 7 میلیارد دلار رسید و سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای کرمان 820 میلیون دلار بود.

محمدنجار از تحقق 90 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته خبر داد و افزود: دولت 40 درصد در بحث سرمایه‌گذاری خارجی رشد داشته است.

وی اذعان داشت: صادرات غیر نفتی از 7 میلیارد دلار در ابتدای کار دولت نهم به 57 میلیارد دلار در حال حاضر رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اقتصاد ایران بسیار بالنده و با ظرفیت بسیار بالایی است، افزود: در استان کرمان ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

محمدنجار بیان داشت: استان کرمان در زمینه تولید پسته، گردو، خرما و محصولات جالیزی ظرفیت‌های بسیاری دارد و قطب صنعت و معدن است.

وی گفت: استعدادهای بسیاری در کرمان داریم که باید به فعلیت برسد و این استان بالاترین آثار تاریخی ثبت شده را دارد و 40 هزار هکتار کویر که استعداد بسیار بالایی است.

وزیر کشور ابراز داشت: اگر توجه و نگاه جدید به ظرفیت‌های کرمان شود، تولید ثروت در کرمان رشد جهشی پیدا می‌کند.

محمدنجار از شهردار و شورای اسلامی کرمان و استاندار کرمان برای اجرای پروژه‌های مختلف قدردانی کرد و اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی در دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است و در مجلس و قوه قضائیه همچنین دغدغه‌ای به عنوان یک اولویت در دستور کار دارند.

وی گفت: شاهد حرکت‌های جهشی در بخش صادرات، سرمایه‌گذاری، رشد اقتصادی و رشد شاخص بورس هستیم و در حالی که دشمنان فکر می‌کردند، تحریم می‌تواند اقتصاد ایران را متوقف کند این تحریم نه تنها تهدیدی نبود بلکه تبدیل به فرصتی در تمام زمینه‌ها شده است.

محمدنجار اظهار داشت: ملت ایران، هوشیار، هوشمند، مهمان‌نواز و همیشه در صحنه است و در روز 22 بهمن از هزار نقطه گزارش می‌گرفتم که می‌گفتند حضور مردم بی‌سابقه است که این امر نشان‌دهنده هوشمندی این ملت فرهیخته است.

وی افزود: با توجه به اینکه در وزارت کشور در خدمت شهرداران و شورای اسلامی هستیم از این پروژه‌ها استقبال و حمایت می‌کنیم.

محمدنجار با اشاره به اینکه مدیریت سرمایه و منابع مالی، استعداد و قابلیت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری امری مهم است، عنوان کرد: امروز در کرمان این ظرفیت‌ها وجود دارد.

وی بیان داشت: در تمام استان‌های کشور فرصت‌های بسیاری وجود دارد و پروژه‌هایی در زمینه احداث هتل، گردشگری و فضای سبز با سرمایه‌گذاری خارجی در حال انجام است و ما از اقدام شهرداری و شورای شهر حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول