اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌‎های بعثه مقام معظم رهبری:

فرهنگ روایتگری اماکن مذهبی در بین جامعه روحانیت نهادینه می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌‎های بعثه مقام معظم رهبری گفت: کارگروهی در بعثه مقام معظم رهبری با استخراج الگوهای متعدد تبلیغی و ارائه به روحانیون، به دنبال نهادینه کردن فرهنگ روایتگری اماکن مذهبی در بین جامعه روحانیت است.

فرهنگ روایتگری اماکن مذهبی در بین جامعه روحانیت نهادینه می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حمید احمدی صبح امروز در همایش روحانیون عتبات عالیات منطقه خراسان که در مجتمع آیه‎های مشهد برگزار شد، اظهارداشت: براساس دیدگاه صریح امام خمینی (ره) اماکن مذهبی بخشی از هویت دینی ما بوده و حفظ و انتقال درست آنها برعهده علماست و براساس تاکید ایشان در بخش حج و زیارت باید مردم با تاریخ و فرهنگ گذشته اماکن زیارتی آشنا شوند.

احمدی افزود: بر این اساس راویانی از بین روحانیون انتخاب شده‌اند تا در فضایی که در کربلا ایجاد شده به روایت‌گری اماکن مذهبی با رویکرد انتقال پیام دینی بپردازند. به‌زودی این طرح در نجف اشرف و کاظمین عراق نیز به مرحله اجرا درمی‌آید.

مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه ارتقای علمی روحانیون حج و زیارت در اولویت است، خاطرنشان کرد: ارتقای سطح علمی روحانیون کاروان‌های حج و زیارت به‌ویژه عتبات عالیات از برنامه‎های اولویت‌دار این نهاد است.

وی افزود: کارگروهی به منظور پالایش مباحث علمی و فرهنگی برای ارتقای علمی روحانیون کاروان‌های حج و زیارت و ارائه آموزش‎های لازم به آنان در بعثه تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام احمدی همچنین از تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته ارتباطات با گرایش حج و زیارت برای روحانیون در دانشگاه‎ها به صورت مجازی از سال آینده خبر داد.

وی بیان کرد: ارایه مجازی واحدهای درسی شامل مکتب‌شناسی، تاریخ و سیره، شناخت عراق و مباحث مرتبط با سفر عتبات عالیات شامل قرائت و مداحی ادعیه و زیارت که زائران از روحانی توقع دارند آنها را بخواند در دستور کار بعثه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: ارایه این آموزش‎ها از طریق سامانه مجازی انجام می‎شود که هم دسترسی به آن برای روحانیون آسان‎تر است و هم در وقت آنان صرفه‌جویی می‎شود ضمن اینکه 50 درصد از بسته‎های آموزشی مزبور تولید و در سامانه قرار گرفته است که از سال آینده از طریق رایانه قابل استفاده است.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار داشت: بسته‌های آموزشی ویژه اماکن مذهبی، تاریخ وضعیت جغرافیایی و سیاسی عراق، سیره تاریخ امامان و مسایل مربوط به امنیت سفر نیز برای زائران عتبات عالیات تهیه شده است.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول