اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند خبر داد

پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان مرند

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند از پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان خبر داد.

پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، جلال رحیم‌زاده صبح امروز در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان مرند از مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در این مزرعه انواع ماهیان قزل آلا از نژادهای انگلیسی، آمریکایی و اوکراینی برای نخستین بار در آذربایجان‌شرقی در استخرهای بتنی ماهیان خاویاری در شهرستان مرند پرورش داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این ماهی‌ها در بازار مصرف از قرار کیلویی 400 هزار ریال به فروش می‌رسند، افزود: همچنین این ماهیان با ارزش در شرایط پرورشی پس از 10-8 سال قادر به تولید خاویار هستند که در حال حاضر قیمت هر کیلو خاویار پرورشی در بازارهای جهانی افزون بر 60 میلیون ریال است.

رحیم‌زاده با بیان اینکه توسعه تولید این محصولات در شهرستان مرند علاوه بر ارزآوری می‌تواند در بهبود وضعیت معیشتی فعالان شیلات شهرستان موثر واقع شود، افزود: این مزرعه سالانه بالغ بر 1.5 میلیون بچه ماهی قزل آلا تولید کرده و 20 تن ماهی قزل آلا روانه بازارهای مصرف می‌کند.

وی با بیان اینکه پرورش ماهیان خاویاری در استخرهای بتنی توسط بخش خصوصی در کشور در حال توسعه و گسترش می‌باشد افزود: این امر می‌تواند در ایجاد اشتغال مولد و تولید ثروت به صورت چشمگیری موثر واقع شود.

انتهای پیام/60009/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول