اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

انس جوانان با قرآن اجازه سلطه را به دشمن نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: انس بیش از پیش جوانان و نوجوانان با قرآن اجازه سلطه بر مملکت را به دشمن نمی‌دهد.

انس جوانان با قرآن اجازه سلطه را به دشمن نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر امروز در کنگره ملی امام صادق (ع) با اشاره به موقعیت زمان امام باقر(ع) و امام صادق (ع) که با فروپاشی بنی‌امیه و روی کار آمدن عباسیان توأم شد، اظهار داشت: این دوره فرصتی برای این دو امام معصوم (ع) فراهم کرد تا برای جهان اسلام و قرآن و پیروان اسلام پایه‌ریزی علمی، فرهنگی و اعتقادی انجام دهند.

وی افزود: علاوه بر اینکه بیشترین احادیث موجود از این دو امام همام است، ایشان شاگردان برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف تربیت کرده و مسائل مبتلا به جامعه اسلامی را نیز مطرح و در اختیار بشریت قرار دادند.

محمدی ابراز داشت: به همان میزان که نهضت و قیام و خون امام حسین (ع) اسلام را احیا‌ کرد، نهضت علمی و فرهنگی امام صادق (ع) هم در اعتلای کلمة‌الله و مکتب اسلام و بقای‌ آن اثر‌گذار بود.

وی با بیان اینکه ‌قرآن‌ یکی از مباحث مهمی است که امام صادق (ع) به آن پرداخته و توجه فوق‌العاده‌ای به آن داشته است، گفت: علت این امر آن است که قرآن و عترت پایه و اساس مسائل علمی و فرهنگی است و قرآن کتابی جامع و همیشگی است.

محمدی با تصریح به اینکه ویژگی‌های قرآن تنها با وجود امامت و ولایت ماندگار است، زیرا ایشان مفسر و معلم حقیقی قرآن هستند، افزود: جامعیت و تازه بودن قرآن برای مردم هر عصری از جمله ویژگی‌های قرآن است، اما عقول اشخاص و افکار مردم نمی‌تواند به راحتی این اصول و عقائد را درک کند.

وی جایگاه امامت و ولایت را ‌موجب حفظ قرآن دانست و گفت: قرآن قبل از انقلاب هم بود، اما به دلیل اینکه حکومت در اختیار طاغوت و دشمن قرآن بود در متن جامعه قرار نگرفت.

محمدی تصریح کرد: اما به برکت امامت، ولایت و انقلاب اسلامی، قرآن تا حدودی از مهجوریت نجات یافت و به متن زندگی مردم وارد شد و مورد عمل و اقدام در زندگی عمومی و خصوصی جامعه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نپذیرفتن سلطه استکبار از احکام مسلم قرآن است، بیان داشت: امام خمینی (ره) هنگام ایجاد انقلاب فرمود، ‌مقصد ما اسلام و قرآن است.‌

وی با بیان اینکه هم در زمان امام (ره) و هم دوران امام خامنه‌ای، هدف فقیه جامع‌الشرایط اجرای احکام اسلام است، به اهتمام امام خامنه‌ای به جلسات قرآنی و اینکه قرآن باید در جامعه مطرح باشد، اشاره کرد و افزود: انس بیش از پیش جوانان و نوجوانان با قرآن اجازه سلطه بر مملکت را به دشمن نمی‌دهد.

‌محمدی عنوان کرد: کسانی که با مسائل اجتماعی و دنیایی بیشتر سروکار دارند، باید انس بیشتری هم با قرآن داشته باشند و از نورانیت آن بهره بگیرند تا مرتب خود را شارژ کنند که کم نیاورند والا ذخیره آنان تمام می‌شود.

وی اطاعت از ولایت را از دستورات قرآن دانست و گفت: حکومتی که نائب امام عصر (عج) رهبری‌اش را بر عهده داشته باشد، راهگشا است و هرگز به بن‌بست نمی‌رسد.

محمدی با اشاره به جایگاه امامت و رهبری در حفظ انقلاب به ویژه در فتنه‌ها، عامل موفقیت را توجه به مطالبات معظم‌له به ویژه در حفظ وحدت و هماهنگی و همدلی دانست.

‌انتهای پیام/2446/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول