اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف فلاورجان خبر داد

کشف موقوفه گورستان مخروبه در فلاورجان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: یک موقوفه گورستان مخروبه در فلاورجان با تلاش نیرو‌های اداره اوقاف شناسایی و کشف شده است.

کشف موقوفه گورستان مخروبه در فلاورجان

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به کشف و شناسایی موقوفه گورستان مخروبه اظهار کرد: این گورستان موقوفه 45 هزار متر وسعت دارد و در منطقه قهدریجان شهرستان فلاورجان واقع شده است و بنا به فرمایشات امام (ره) گورستان‌های مخروبه جزو موقوفات عام  هستند.

وی ادامه داد: سازمان‌ها و اداراتی همچون اداره برق شهر قهدریجان، اداره مسکن و شهرسازی، شرکت پیوند کشاورزان، مدارس رازی و علوی، یک حمام عمومی و همچنین منازل مسکونی در محدوده این موقوفه واقع شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان تصریح کرد:  با توجه به مقررات موجود نامه‌ای به ادارات مستقر و ساکنان منازل مسکونی مبنی بر پرداخت کرایه استفاده از زمین این موقوفه به اداره اوقاف ارسال شد.

وی با تاکید بر اینکه میزان اجاره‌بهای زمین‌های این موقوفه بر اساس نظر کارشناسی مشخص شده که سالیانه میزان 10 تا 20 درصد به این اجاره‌بها افزوده می‌شود، اضافه کرد:  اقداماتی برای تنظیم دادخواست و ارائه آن به دادگاه نیز انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از مهم‌ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دور‌‌‌اندیشی و تأمین آینده مسلمانان و فرزندان ایشان پایه‌ریزی سنت حسنه وقف است و ملت ایران باید در راستای ایجاد وقف‌های جدید در سطح جامعه تلاش کنند و وقف‌های جدید باید مبتنی بر نیاز‌های جامعه باشد و در حال حاضر عملکرد ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح استان اصفهان حاکی از این بوده که فرهنگ وقف در میان مردم در حال نهادینه شدن است.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول