اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی:

نبود برنامه جامع سبب بروز مشکلات در سالمندان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: فقدان برنامه جامع برای سالمندان، جامعه را با مشکلات بسیاری روبرو می‌کند

نبود برنامه جامع سبب بروز مشکلات در سالمندان می‌شود

راضیه خدادوست امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فقدان برنامه جامع برای سالمندان جامعه را با مشکلات بسیاری به لحاظ اجتماعی و فرهنگی روبرو می‌کند.

وی افزود: تدوین برنامه‌ریزی و تشکیل ساختار مناسب در راستای توجه به جایگاه اجتماعی آن‌ها بسیار ضروری است و با توجه به اینکه حرکت بیشتر جمعیت کشور به سمت پیری است، باید با نگاهی فرا سازمانی به سالمندان، اسباب بهره‌مندی آن‌ها از شاخص‌های رفاهی و معیشتی را فراهم کرد چرا که بی‌توجهی به این امر منجر به بروز مشکل اجتماعی در آینده نزدیک خواهد شد.

خدادوست ادامه داد: همه سالمندانی که در مراکز نگهداری از سالمندان نگهداری می‌شوند از یارانه استفاده می‌کنند، به طوری که ماهانه مبلغ مشخصی به ازای هر سالمند به حساب‌های این مراکز واریز می‌شود.

وی توسعه مراکز روزانه توانبخشی سالمندان را از رویکردهای این نهاد برشمرد و ادامه داد: با توجه به جایگاه و شأن والای سالمندان در نظام خانواده و نیز کم‌رنگ شدن این دیدگاه در جامعه امروز، بهزیستی آذربایجان‌غربی با رویکرد توسعه مراکز روزانه توانبخشی سالمندان سعی دارد ضمن حفظ جایگاه سالمندان در بستر خانواده به عنوان محور وحدت، در رابطه با حفظ سلامتی و نشاط آن‌ها نیز اقدام کند.

خدادوست مشکلات معیشتی، عاطفی و روانی را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی سالمندان دانست و بیان کرد: گذراندن اوقات فراغت برای سالمندان یک مشکل اساسی است که متأسفانه آن‌طور که شایسته است به آن پرداخت نشده است در حالیکه سالمندان با توجه به تجربیات اندوخته شده در سال‌های گذشته زندگی‌شان می‌توانند مشاوران بسیار ارزشمندی برای جوانان باشند.

وی تصریح کرد: باید در راستای تغییر ساختار فرهنگی کشور به سمت حفظ شأن و منزلت سالمندان، فرهنگسرای ویژه سالمندان، بیمارستان و طب مخصوص آن‌ها ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با هسته‌ای شدن خانواده‌ها، بزرگان خانوده جایگاه خویش را به عنوان محور اصلی خانواده از دست داده‌اند، گفت: با مروری بر فرهنگ گذشتگان همچون وجود کسانی مانند ریش سفیدان می‌توان ایجاد شکاف بین فرهنگ امروز و گذشته را در مورد سالمندان احساس کرد.

انتهای پیام/61012/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول