اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی:

عقب‌نشینی ۱+۵ نسبت به مواضع ایران مصداق بارز اقتدار علمی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در گفت‌وگوهای ۱+۵ عقب‌نشینی قابل توجهی نسبت به مواضع ایران دیده می‌شود که این عقب‌نشینی، نتیجه بارز توسعه‌یافتگی و پیشرفت فن‌آوری‌های ناشی از اقتدار علمی جمهوری اسلامی است.

عقب‌نشینی ۱+۵ نسبت به مواضع ایران مصداق بارز اقتدار علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان مرکزی اظهار داشت: خداوند چهار هدف اساسی را برای خلق انسان‌ها بیان کرده است که یکی از هدف‌های عالی خلقت عبادت و بندگی و تسلیم امر خدا بودن است.

وی تصریح کرد: در تفسیر سوره تبارک هدف از آفرینش انسان را آزمودن برای اینکه بداند چه کسی بهترین عمل را انجام داده ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه معرفت آموزی و آموختن علم و دانش را از دیگر اهداف خلقت انسان عنوان کرد و افزود: خداوند انسان را آفرید تا با پژوهش و کاوش در علوم،  اسرار با عظمت خلقت را کشف کند.

امام جمعه اراک بر ضرورت توجه به آموزش همه جانبه و علمی به مردم، رشد شرکت‌های دانش بنیان، تجاری کردن علم و فن‌آوری و کاربردی کردن تحقیقات تاکید کرد و خواستار توجه ویژه به علوم ایمانی، قرآنی و معرفت‌الله در کنار توجه به علوم تجربی، فنی و انسانی شد.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اراک در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه کشور ایران امروز وارد عرصه وسیعی از فن‌آوری‌ها شده است گفت: علم برای کشورها قدرت و ثروت ایجاد می‌کند.

ملک سلیمانی افزود: در گفت‌وگوهای 1+5 عقب ‌نشینی قابل توجهی نسبت به مواضع ایران دیده می‌شود که این عقب نشینی مصداق بارز توسعه یافتگی و پیشرفت فن‌آوری‌های ناشی از اقتدار علمی جمهوری اسلامی است.

وی توسعه علمی را از الزامات اساسی تحقق اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در 20 سال گذشته و پس از دوران دفاع مقدس در مسیر توسعه علمی قرار گرفته و به توفیقات بسیاری دست یافته است.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اراک خاطر نشان کرد: تحریم‌ها باعث شده پژوهشگران کشورمان با سرعت و جسارت بیشتری مسیر توسعه را طی کرده و ایران اسلامی را به قله‌های توسعه رهنمون کنند.

در  این آیین از 22 پژوهشگر برتر استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/87002/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول