اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

میل به سرمایه‌گذاری نشان از بالارفتن مؤلفه‌های امنیتی دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاقمندی سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان نشان از بالارفتن و اطمینان خاطر آنان نسبت به استان دارد.

میل به سرمایه‌گذاری نشان از بالارفتن مؤلفه‌های امنیتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عباس نخعی عصر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان که در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با بالارفتن ضرایب امنیتی در استان امروز شاهد ورود سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف استان هستیم و این نشان از بالارفتن احساس امنیت در این استان مرزی دارد.

وی افزود: با توجه به میل سرمایه‌گذاران، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و ادارات استان موظف هستند در چارچوب قوانین و مقررات در کوتاه‌ترین زمان به درخواست‌های آنان رسیدگی کنند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اولویت سرمایه‌گذاری با افراد بومی استان است و این آمادگی وجود دارد که سرمایه‌های آنان در مسیرهایی که ارزش افزوده قابل قبولی دارند، هدایت شوند.

نخعی با بیان اینکه در ارائه طرح‌های پیشنهادی باید نهایت کارشناسی و دقت به عمل آید تصریح کرد: تمامی طرح‌ها باید با معیارهای اساسی در زمان‌بندی مطلوب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شود و در این راستا کارشناس ادارات نهایت سعی و تلاش خود را برای کیفی کردن آن انجام دهند.

وی بیان کرد: به جای ارائه طرح‌های کلیشه‌ای و بدون مطالعه به سرمایه‌گذاران با برگزاری جلسات با شرکت‌های هلدینگ طرح‌های پیشنهادی آنان را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف پذیرش و نسبت به اجرایی کردن آنها پس از کارشناسی‌های لازم اقدام شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان باید به این نکته توجه داشته باشند تمام پروژه‌ها و طرح‌هایی که در ستاد سرمایه‌گذاری مصوب می‌شود باید به صورت کامل اجرا شوند و در صورتی که در هر فاز کفایت سرمایه‌گذار محرز نشود؛ کار متوقف و تمامی خسارت‌های احتمالی دریافت می‌شود.

نخعی گفت: مجموعه مدیریتی استان از سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند استقبال کرده و نهایت تلاش خود را بکار خواهد بست تا در حداقل زمان خدمات لازم را به آنان ارائه کند.

وی افزود: در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح‌های پیشنهادی موظف هستند جواب استعلامات لازم را ظرف مدت یک ماه به سرمایه‌گذاران ارائه کنند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با سنگ اندازی و تفکرات وهمی نباید عرصه را برای سرمایه‌گذاران تنگ کرد بلکه با چارچوب ضابطه‌مندی که اکنون در اجرای پروژه‌ها در استان حاکم است باید از تمامی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌ها بهره برد.

نخعی اضافه کرد: در جلسه‌ای که با مدیران عامل چند بانک مطرح کشور برگزار شد استان سیستان و بلوچستان برای دریافت تسهیلات از سایر مناطق کشور مستثنی شده و هر طرحی که از استان ارائه شود سریعا اعتبارات لازم به آن اختصاص می‌یابد.

وی گفت: به جای ارائه طرح‌های بدون مطالعه زیاد و بی‌محتوا باید با کار کارشناسی و ارائه طرح‌های متناسب با ظرفیت‌های استان هر چند کم از تمامی ظرفیت‌های نهفته استان استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به دنبال ارائه آمار و بالارفتن دیمی ارقام نیستیم و مجموعه معاونت برنامه‌ریزی باید تلاش کند طرح‌های پیشنهادی وزن لازم را بر اساس مطالعات کارشناسی داشته باشد.

نخعی با اشاره به اینکه باید از قابلیت‌های استان برای توسعه و شکوفایی بهره لازم را برد افزود: در راستای تسریع روند سرمایه‌گذاری در استان دستگاه‌های مربوطه باید هرچه در توان دارند به میدان آورده تا با بهره‌مندی استان مردم منتفع شوند.

یادآوری می‌شود در این جلسه مقرر شد: استان به دنبال سرمایه‌گذاران برود و هر دستگاه با ارائه حداقل پنج طرح کارشناسی شده ظرف مدت زمان 10 روز، موارد کارشناسی خود را به دبیرخانه ستاد سرمایه‌گذاری استان ارائه کنند.

انتهای پیام/75001/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول