اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی:

سرمایه‌گذاری‌ها برای کاهش آسیب‌های زلزله در آذربایجان‌غربی کافی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در آذربایجان‌غربی برای کاهش آسیب‌های احتمالی در زمان وقوع زلزله کافی نیست.

سرمایه‌گذاری‌ها برای کاهش آسیب‌های زلزله در آذربایجان‌غربی کافی نیست

 یحیی زینال‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان این مطلب اظهار داشت: حوادثی همچون زلزله آذربایجان‌شرقی فرصتی برای شناسایی نقاط ضعف کشورمان در خصوص نحوه انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های احتمالی در زمان وقوع زمین‌لرزه بود که در طول آن ناکافی ‌بودن سرمایه‌گذاری‌های انجام شده مشخص شد.

وی همکاری کلیه سازمان‌ها و نهادها برای ایجاد آمادگی در مقابله حوادث غیر مترقبه از جمله زمین‌لرزه را ضروری دانست و گفت: نباید منتظر ماند تا حادثه‌ای رخ دهد چرا که این‌گونه حوادث نه قابل پیش‌بینی هستند و نه قابل جلوگیری، بلکه فقط می‌توان از میزان آسیب‌ها جلوگیری کرد.

زینال‌پور با تأکید بر اهمیت آموزش برای عملکرد مناسب در زمان بروز حوادث غیر مترقبه ادامه داد: آموزش نقش اصلی برای مقابله با خطرات زلزله ‌و دیگر حوادث غیرمترقبه دارد ولی در آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری‌های جدی در امر آموزش مردم انجام نگرفته است، بر این اساس سرمایه‌گذاری جدی در این زمینه بسیار ضروری است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه در هر خانواده حداقل باید یک نفر آموزش‌های لازم را در این زمینه ببیند، اذعان داشت: اعتبار لازم برای آموزش تمام مردم در استان آذربایجان‌غربی وجود ندارد ولی باید در هر خانواده حداقل یک نفر آموزش‌های ‌لازم برای مقابله با چنین حوادثی را ببیند.

زینال‌پور مقاوم‌سازی ساختمان‌ها را از دیگر راهکارهای حیاتی برای مقابله با آسیب‌های وارده از حوادث غیر مترقبه در کشور دانست و افزود: این موضوع در کشور جدی گرفته نمی‌شود.

وی خواستار نظارت اصولی در مقاوم‌سازی و انجام صحیح ساخت‌و‌سازهای واحدهای مسکونی شد و اضافه کرد: هم‌اکنون بخش مهمی از مساحت شهرهای استان را از بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی اصولی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وجود نداشتن دانش مدیریت بحران یکی از چالش‌های استان در زمینه حوادث غیرمترقبه است، خاطر نشان کرد: در هشت ماه سال جاری 20 هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی زیر پوشش آموزش‌های امدادی قرار گرفتند در حالی که تا پایان برنامه پنج ساله توسعه این تعداد باید به 300 هزار نفر برسد.

انتهای پیام/61003/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول