اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به فرارسیدن سال نو

حفاری‎های سطح شهر گرگان تا 15 فروردین متوقف می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون شهرداری گرگان گفت: با توجه به فرارسیدن سال نو و لزوم تمهیدات مناسب برای مسافران نوروزی، حفاری‎های سطح شهر از اول اسفندماه تا 15 فروردین متوقف می‌شوند.

حفاری‎های سطح شهر گرگان تا 15 فروردین متوقف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن احمدی بعدازظهر امروز در جلسه کمیته حفاری شهر گفت: حفاری‎های سطح شهر از اول اسفندماه تا 15 فروردین متوقف می‌شوند.

وی همچنین با توجه به فرارسیدن سال نو و لزوم تمهیدات مناسب برای مسافران نوروزی نسبت به مرمت و آسفالت مسیرهای حفاری خصوصاً در مسیرهای گردشگری همچون ناهارخوران، النگدره و ورودی‎ها و خروجی‎های شهر تأکید کرد.

 

الزام پیمانکاران به رعایت زمان‎بندی پروژه‎ها، برنامه جدی حفاری سال آینده

معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان ادامه داد: یکی از برنامه‎های جدی برای حفاری‎های سال آینده الزام پیمانکاران به رعایت زمان‎بندی پروژه‎ها است.

احمدی خاطرنشان کرد: باید از این طریق ضمن انجام کار دقیق و اصولی برای حفاری‎ها و رعایت زمان‎بندی در نظر گرفته شده، برای اتمام کار رضایت‎مندی شهروندان را بالا برد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان تصریح کرد: رعایت علائم ایمنی و ضوابط راهنمایی و رانندگی در زمان صدور مجوز و در آغاز حفاری کنترل خواهد شد.

حفظ زیبایی منظر شهری نکته اصلی برای انجام حفاری در گرگان

وی عنوان کرد: حفظ زیبایی منظر شهری و ایمنی شهروندان در عبور و مرور از نکات اصلی و اساسی است که پیمانکاران دستگاه‎های حفار هنگام هرگونه اقدام باید رعایت آن را مدنظر داشته باشند.

احمدی یادآور شد: پیمانکاران باید مجاب به رعایت و نصب علائم هشداردهنده همچون چراغ چشمک‎زن و حصاربندی‎های مناسب با کارتن پلاست شوند.

در ادامه این نشست با ارائه مستندات تصویری از وضعیت حفاری‎های چند ماه اخیر شهر، این کمیته به تفصیل به بررسی نقاط قوت و ضعف حفاری‎ها پرداخته و در مواردی که نیاز به ترمیم بود، تذکرات لازم از سوی معاون فنی و عمران شهرداری به دستگاه مربوطه داده شد.

وضعیت حفاری‎های نسبت به قبل 180 درجه تغییر کرده است

علی کلاتی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان که عضویت در این کمیته را نیز داراست در این نشست گفت: وضعیت حفاری‎ها نسبت به قبل 180 درجه فرق کرده و ما امروز شاهد وضعیت بهتری در این مورد هستیم، چراکه این مهم نظام‌مند شده و همکاری دستگاه‎ها در حد بالایی است، اما این کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام شود تا رضایت کامل شهروندان را درپی داشته باشد.

لازم به ذکر است که کمیته حفاری شهر گرگان متشکل از معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان، نماینده فرمانداری، یک عضو شورای اسلامی شهر، نمایندگان دستگاه‎های حفار همچون مخابرات، آب و فاضلاب، شرکت گاز، پلیس راهور و مسئولان عمران دو منطقه شهرداری و ناظران و بازرسان عمرانی است که به طور مستمر به موضوعات مربوط به حفاری‌های شهر می‎پردازد.

این جلسه که در محل سالن کنفرانس شهرداری تشکیل شد، ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف پیمانکاران حفار به ارائه راهکارهای عملی برای بالا بردن زیبایی منظر شهری و امنیت عابران در هنگام عملیات عمرانی پرداخته و برای رفع مشکلات احتمالی حفاری‎ها تصمیم‎گیری می‎کند.

گفتنی است از زمان پیگیری مصوبات این کمیته توسط شهرداری و طبق نظر مردم و مسئولان، وضعیت حفاری‎های شهر بهبود چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول