اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 میدان پارس جنوبی خبر داد

حفاری 44 حلقه چاه در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 میدان پارس جنوبی از حفاری 44 حلقه چاه در فازهای 17 و 18 این میدان گازی خبر داد.

حفاری 44 حلقه چاه در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حسن بویری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز 17 و 18 از فازهای مهم در دست احداث در پارس جنوبی است و با تمام توان برای تکمیل این فاز اهتمام داریم.

وی افزود: طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با ظرفیت تولید 50 میلیون متر مکعب گاز طبیعی و سایر مشتقات تجاری پالایشگاهی است که مراحل توسعه دو بخش خشکی و دریایی آن توسط کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی در حال اجراست. در زمینه حفاری چاه‌های این فاز به پیشرفت خوبی رسیده‌ایم که امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 میدان گازی پارس جنوبی از تکمیل عملیات حفاری 7 حلقه چاه تولیدی فاز 17 پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: عملیات حفاری 7 حلقه چاه نخست فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در موقعیت سکوی 18A به ظرفیت تولید 15 میلیون متر مکعب گاز تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

بویری تصریح کرد: بخش نخست حفاری دریایی این طرح توسعه در هفته جاری پس از انجام مراحل تست نهایی با موفقیت به اتمام رسیده است.ظرفیت تولید گاز 7 حلقه چاه حفاری شده حدود 15 میلیون متر مکعب در روز معادل 550 میلیون فوت مکعب است.

این مسئول گفت: چارچوب برنامه زمان‌بندی جدید و مشخصی متناسب با شرایط جاری به منظور توسعه زودهنگام بخش دریایی این دو فاز طراحی شده که در این راستا بهره‌برداری زودهنگام از سایر مراحل باقیمانده بخش حفاری در یک دوره کوتاه مدت در دستور کار قرار گرفته است.

وی از واگذاری عملیات حفاری 22 حلقه چاه تولیدی از سوی شرکت نفت و گاز پارس به شرکت ملی حفاری ایران خبر داد و ابراز داشت: عملیات حفاری 7 حلقه چاه دیگر این بخش از میدان در موقعیت سکوی 17A توسط پیمانکار در حال اجرا بوده که پیش‌بینی می‌شود این تعداد نیز تا اواسط فروردین ماه سال آینده در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

بویری افزود: 8 چاه باقیمانده این بسته حفاری نیز مطابق برنامه زمان‌بندی اعلامی تا تیر ماه سال آینده توسط پیمانکار تکمیل و تحویل شرکت نفت و گاز پارس خواهد شد.

مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 میدان پارس جنوبی از حفاری 44 حلقه چاه در فازهای 17 و 18 خبر داد و اظهار داشت: مطابق با برنامه عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس، در مجموع 44 حلقه چاه تولیدی در این دو فاز حفاری و در مدار تولید گاز قرار خواهد گرفت.

بویری بیان کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه این فاز بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/2451/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول