اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر همدان تأکید کرد

لزوم اختصاص فضاهای آموزشی به پارکینگ مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به اینکه رینگ نخست شهر همدان، فاقد پارکینگ خودرو است، باید فضاهای آموزشی رینگ نخست شهر به پارکینگ مسافران نوروزی اختصاص یابد.

لزوم اختصاص فضاهای آموزشی به پارکینگ مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا الیاسی ظهر امروز در شورای ترافیک شهرستان همدان با بیان اینکه ظرفیت خیابان‌های شهر همدان بیش از ترافیک آن است، اظهار داشت: توجه و رعایت ترافیک سطح شهر در مسائل فرهنگی و مدیریتی بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری به راهنمایی و رانندگی و شهرداری وابسته است که اولویت‌های مدیریت شهری در این دو حوزه متفاوت است و هر کدام اولویت‌های خاص خود را دارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ایستگاه‌های تاکسی که در ورودی خیابان‌ها هستند، خاطرنشان کرد: اینکه ایستگاه‌ها باید به نقاط بالاتری از خیابان‌ها انتقال یابند، صحیح است، اما راهنمایی و رانندگی نیز باید از ایستادن رانندگان شخصی در ابتدای خیابان‌ها جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر لزوم اختصاص فضاهای آموزشی رینگ نخست شهر به پارکینگ مسافران نوروزی تصریح کرد: با توجه به اینکه رینگ نخست شهر همدان، فاقد پارکینگ خودرو است، در ایام نوروز این فضاها باید به پارکینگ اختصاص یابد و درآمد حاصل از این امر نیز در مدارس هزینه شود.

الیاسی با بیان اینکه در ایام نوروز باید اعمال قانون راهنمایی و رانندگی مسافران کاهش یابد، افزود: طرح جامع ترافیکی شهر همدان تصویب شده و هم‌اکنون در وزارت کشور است که باید با پیگیری هرچه سریع با تأییدیه وزارت کشور به استان برگشته و اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه ما براساس قوانین به نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌پردازیم، عنوان کرد: در شهر همدان دو هزار و 500 تابلوی شناسنامه‌دار داریم که امسال 500 تابلوی دیگر اضافه شده است.

مهرداد خورشیدوند بیان داشت: درسال جاری 140 کیلومتر خط‌‌کشی انجام دادیم و در سال 92 و ایام نوروز نیز همین حدود خط‌کشی خیابان‌ها را انجام می‌دهیم.

به گفته وی، خط‌‌کشی خیابان‌ها شرایط خاص دمایی می‌طلبد که با متناسب شدن شرایط هوا نسبت به خط‌کشی اقدام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه برداشتن مسدودیت از دو خیابان بوعلی و اکباتان نیازمند کار کارشناسی است، اذعان داشت: برداشتن مانع‌های موجود در دو خیابان بوعلی و اکباتان، دست ما نیست؛ بلکه شورای ترافیک استان باید محدودیت این دو خیابان را بردارد.

محمد تبریزی اضافه کرد: 190 اتوبوس در سطح شهر همدان تردد می‌کند که با توزیع انجام شده در سطح شهر همدان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه تمهیداتی برای پنج‌شنبه آخر سال اندیشیده شده است، یادآور شد: طبق آئین هر ساله مردم که به زیارت اهل قبور می‌روند، شهرداری همدان برای جلوگیری از گره‌های ترافیکی برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است.

انتهای پیام/89003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول