اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی بوشهری مطرح کرد

اندیشه‌های رهبری از زمان جلوتر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ولایتمداری تنها حجت سیاسی است، گفت: مقام معظم رهبری شخصیتی است که اندیشه‌هایش سال‌ها از زمان جلوتر است.

اندیشه‌های رهبری از زمان جلوتر است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در همایش جنگ‌های نامنظم کشوری در بوشهر به چرایی ماندگاری نام شهدا و رزمندگان اشاره کرد و اظهار داشت: گویا هیچگاه نام شهدا فراموش نخواهد شد و همواره در تاریخ به عنوان ستاره‌های بی غروب می‌درخشند.

وی افزود:  بسیاری از شخصیت‌های بزرگ تاریخی در فضای دینی و فرادینی نقش مهم مثبت و منفی داشته‌اند اما بعد از چند سال تنها نام چند نفر از آنان در کتب تاریخی یافت می‌شود اما نام شهدا و در صدر آنان امام حسین(ع) همیشه ماندگار مانده است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: شهادت پایان دنیوی و آغاز آسمانی است و این مسئله را باید شهود کرد.

صفایی بوشهری گفت: رمز ماندگاری نام شهدا این است که با دادن جان در راه خدا که سرمایه یک انسان است برای همیشه ماندگار می‌شود. اکنون می‌بینیم بعد از دو دهه برای شهدای جنگ‌های نامنظم مراسم تجلیل برگزار می‌شود و این نشان از مانایی نام شهدا و خدمات آن‌هاست.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: تمام وجود شهدا برای خدا بود و شهدا از این یادواره‌ها انتظار تکریم خانواده شهدا و تعلیم آموزه‌های آنان دارند.

صفایی بوشهری تصریح کرد: شهدا در عرصه تعلیم پیام بزرگی دادند و آن ولایتمداری است، تنها حجت سیاسی و صراط مستقیم الهی ولایتمداری و تخطی از آن جدایی از صراط مستقیم الهی است.

صراط مستقیم سیاسی ولایتمداری است

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه صراط مستقیم سیاسی در عرصه دینی ولایت و ولایتمداری است، گفت: همانطور که ایمان، تقوای سیاسی داریم کفر، نفاق سیاسی هم داریم و ولایتمداری نشان از ایمان، تقوا، اخلاق، بصیرت و هوشمندی سیاسی است.

وی بیان کرد: رمز ماندگاری اسلام و انقلاب ایران و نام شهدا این است که بر طریق سیاسی و عبودیت سیاسی الهی گام برداشتند و این راه نامش ولایتمداری است و بر تمام مسئولان مملکت و جامعه دینی بر طریق ولایت و ولایتمداری بودن واجب شرعی و تخطی از آن فسق است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه ولایت خورشیدی است که انسان را از گرداب گرد و غبار و شرایط بد فتنه حفظ می‌کند، خاطرنشان کرد: حجت سیاسی ولایت و ولایتمداری است که در هدیه خدا و ذخیره الهی امام خامنه‌ای تجلی دارد.

امام جمعه بوشهر گفت: ایشان انسانی است که اندیشه‌های ایشان از زمان جلوتر است و مایه عزت و اقتدار ایران است.

وی گفت: تمام مردم ولایتمدار ایران به ویژه رزمندگانی که کوهی از تجربه و مقاومت به دوش دارند بر این عهد و پیمان هستیم که تا جان داریم از حریم ولایت و رهبری دفاع می‌کنیم و در مقابل دشمنان خواهیم ایستاد و آنان را نابود خواهیم کرد.

اکنون مقام معظم رهبری یک سپاه مالک اشتر دارد

امام جمعه بوشهر گفت: به تاریخ می‌گوییم اگر علی (ع) یک مالک اشتر داشت اکنون مقام معظم رهبری یک سپاه مالک اشتر و قیس بن سعد و یک نیروی مسلح و مردمان ولایتمدار، روحانیون بصیر در کنار خود دارد که هیچ کشوری در جهان سلطه نمی‌تواند خدشه‌ای به حریم ولایت وارد کند.

صفایی بوشهری افزود: بوشهر به خود می‌بالد که تاریخی ولایی دارد و جان خود را برای رهبری گذاشته و اکنون هم اعلام می‌کنیم اگر جهان استکبار بخواهد از طریق خلیج فارس به ایران تعرض کند مردم استان بوشهر با سپاه، بسیج و ارتش، خلیج فارس را برای آنان به گورستان تبدیل خواهد کرد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: مردم استان بوشهر جان خود را برای مقام معظم رهبری کنار گذاشته‌اند و استانی است که به خود افتخار می‌کند که با ولایت است.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول