اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین خبر داد

انهدام ‌29 باند مخوف مواد مخدر در قزوین‌ /‌ وحشت در اردوگاه قاچاقچیان

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین از انهدام ‌29 باند مخوف مواد مخدر که ‌به صورت گسترده و شبکه‌ای فعالیت می‌کردند در قزوین خبر داد.

انهدام ‌29 باند مخوف مواد مخدر در قزوین‌ /‌ وحشت در اردوگاه قاچاقچیان

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه مقدار کشفیاتی که در استان قزوین در مواد مخدر داشتیم اعم از هروئین، کراک، تریاک، حشیش، شیشه و سایر مشتقات مواد مخدر یک تن و 241 کیلوگرم بوده که از سه هزار و 923 نفر کشف شده است.

وی افزود: در این حوزه 180 نفر قاچاقچی، 521 نفر توزیع کننده مواد مخدر و سه هزار و 222 نگهدارنده مواد مخدر در این مدت دستگیره شده اند.

این مسئول عنوان کرد: 29 باند مواد مخدر که از باندهای مخوف مواد مخدر بودند و به صورت گسترده و شبکه‌ای فعالیت می‌کردند نیز در این مدت متلاشی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین اظهار داشت: سه هزار و 370 پرونده برای این مجرمان در مجموعه دستگاه قضایی استان در ارتباط با مواد مخدر تشکیل شده که تاکنون به بیش از 95 درصد از این پرونده‌ها رسیدگی شده است.

صادقی نیارکی اضافه کرد: مجموعه دستگاه قضا همواره سعی دارد در عین تکریم ارباب رجوع و داشتن سجایای اخلاقی بتواند قاطعانه اعمال قانون کند تا افرادی که به عنوان مجرم وارد این محیط می‌شوند متوجه باشند که نباید دوباره گذرشان به این جا بیفتد.

این مسئول به تأثیرات مثبت برخورد قاطع با مجرمان اشاره کرد و گفت:‌ بر‌اساس آنالیزی که در این حوزه و در خصوص تأثیرگذاری نوع برخورد با افراد مجرم داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به آمار زندانیان، تعداد افرادی که برای بار اول به زندان محکوم شده‌اند در حال افزایش و تعداد افرادی که سوابق متعدد کیفری دارند در زندان در حال کاهش است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: این مهم نشان می‌دهد که برخورد با افراد مجرم شدید بوده و افرادی که یک بار به زندان محکوم شده باشند، به دلیل برخورد قاطعی که با آنان می‌شود پس از آزادی عمدتا کمتر به سراغ ارتکاب جرم می‌روند.

وی افزود: در جرایم مهم هیچ بخششی ‌را نباید در پیش بگیریم حتما باید با قاطعیت، سرعت و بی‌امان با همه کسانی که نظم عمومی را بر هم می‌زنند و احترامی برای هنجارهای جامعه قائل نیستند، برخورد کرد.

صادقی نیارکی گفت: در نگاه کلی به همه جرایم باید وظیفه اصلی و قانونی خود را که همان برخورد قاطع، خوب و به هنگام با همه نوع جرایم است، به خوبی ایفا کنیم.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه تورمی که در جامعه نسبت به بعضی از اقلام مصرفی داشتیم، در خصوص مواد مخدر نبوده است، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر کشور ما در تحریم به سر می‌برد اما موضوع مواد مخدر از مواردی است که مشمول تحریم نیست و دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مواد مخدر و مشروبات الکلی را هیچ‌گاه تحریم نمی‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین اظهار داشت: وقتی این باور در شخص مجرم ایجاد شد که اگر دست به ارتکاب جرم بزند بلافاصله اعمال قانون می‌شود، یک بازدارنده و پیشگیری بسیار قوی است. در واقع علت کاهش کشفیات در استان قزوین نیز به همین دلیل است.

این مسئول افزود: به طوری که تمام قاچاقچیانی که حکم آن ها صادر شده است در انتظار اجرای حکم هستند که این موضوع از دیدگاه ما بسیار مطلوب است زیرا متوجه می‌شوند که دیگر هیچ راه بازگشتی برای ارتکاب جرم برای آن ها وجود ندارد و به زودی اعدام خواهند شد.

وی عنوان کرد: هر قاچاقچی که به حوزه قزوین می‌رسد نگران این است که مبادا دستگیر شود زیرا قاچاقچیان مواد مخدر می‌دانند اگر در استان قزوین دستگیر شوند تحت هیچ شرایطی امکان آزادی ندارند.

وی افزود: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که در این حوزه با مجموعه نیروی انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی داریم بتوانیم وضعیت بازار و امنیتی مردم را کنترل کنیم.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه افزایش تورم در افزایش برخی از جرایم تاثیرگذار بوده است، گفت: افزایش تورم و گرانی‌ها در افزایش برخی از جرایم بی‌تاثیر نبوده است زیرا بسیاری از مجرمان وقتی در این شرایط قرار می‌گیرند مرتکب جرم می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین عنوان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آنجا که به اقلام دارویی نیاز داریم به رغم تمام کنوانسیون‌های مورد تصویب و تأیید همه جوامع بشری و بین‌المللی آن ها را تحریم می‌کند. اما افرادی را که در زمینه مواد مخدر و مشروبات الکلی که به زیان یک نسل است، فعالیت دارند را حمایت مالی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کشفیات قابل توجهی در زمینه مشروبات الکلی داشته‌ایم، ابراز داشت: این مشروبات الکلی با قیمت‌های بالایی در نقاط مرکزی کشور مبادله می‌شود در حالی که همین مشروبات الکلی را در مرزها رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند و کسانی که اقدام به توزیع این مشروبات در داخل کشور کنند از سوی دشمنان ایران اسلامی حمایت مالی می‌شوند.

این مسئول افزود: بنا‌بر‌این می‌بینیم که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ریزی‌های سنگینی در این زمینه دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه در آستانه ایام تعطیلات نوروز قرار داریم، اظهار داشت: در حال حاضر با بحران خاصی در خصوص سرقت روبه‌رو نیستیم، اما چون تعطیلات نوروز در پیش است و شهروندان سفرهایی را در پیش رو دارند، تمام سارقان سال‌های گذشته را شناسایی کرده و تحت کنترل داریم.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین افزود: همچنین از آزادی تعدادی از سارقان نیز که از ماه‌ها قبل در زندان‌ها بودند، جلوگیری کردیم تا نظم عمومی و آسایش شهروندان مختل نشود.

صادقی‌نیارکی یادآور شد: سال قبل نیز این موارد کنترلی را در استان قزوین پیاده کردیم که موجب شد آمار سرقت‌ ها در تعطیلات نوروز کاهش چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/77001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول