اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون‌ فرماندار جیرفت:

تمدن غنی جیرفت در ایام نوروز معرفی شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: باید تمام مسئولان با همت و تلاش خود با توجه به فرهنگ و تمدن غنی شهرستان جیرفت ظرفیت‌ها و توانایی‌های آن را در ایام نوروز به مسافران معرفی کنند.

تمدن غنی جیرفت در ایام نوروز معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمود معناصری ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات نوروزی در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه مسافران در ایام نوروز برای سفر به جنوب کشور از این منطقه عبور کرده و در آن تردد می‌کنند، باید تلاش کرد تا تمام ظرفیت‌های آن به مردم ایران معرفی شود.

وی با اشاره به رضایت‌مندی مسافران نوروزی از ارائه تسهیلات در سال‌های گذشته افزود: باید تمام مسئولان با همت و تلاش خود با توجه به فرهنگ و تمدن غنی شهرستان جیرفت ظرفیت‌ها و توانایی‌های آن را معرفی کنند.

معناصری با بیان اینکه این شهرستان هم‌اکنون به منطقه‌ای دانشگاهی با حدود 20 هزار دانشجو مبدل شده است، تصریح کرد: همچنین از نظر امنیتی شهرستان جیرفت در سطح مناسبی به سر می‌برد به‌گونه‌ای که آرامش ‌خاطر برای مسافران نوروزی فراهم است. 

وی با بیان اینکه طی سال گذشته حدود یک‌ میلیون مسافر نوروزی در این شهر تردد کرده‌اند، ابراز داشت: باید همه مسئولان شهرستان با همکاری و هماهنگی یکدیگر تلاش کنند تا مسافران با خاطره خوش این دیار متمدن و مهمان‌نواز را ترک کنند.

معناصری با اشاره به اینکه در ایام عید 22 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه مسئولیت ستاد تسهیلات نوروزی در شهر و همچنین بخش‌های شهرستان بر عهده شهرداری‌ها است، باید با نهایت تلاش خود خدمات مناسبی به مسافران ارائه دهند.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت با تأکید بر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها گفت: همچنین شهرداری باید با حساسیت خاصی فضای پارک‌ها و معابر عمومی به ویژه پارک «لاله» را که محل استقرار چادرهای اسکان است برای حضور مسافران فراهم کند.

معناصری تاکسیرانی را موظف به ارائه خدمات مناسب برای عبور و مرور مردم در این ایام کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی در راستای فراهم کردن امنیت پارک‌ها و محل اسکان مسافران از هیچ تلاشی دریغ نکند.

وی با تأکید بر عدم قطع آب، برق و تلفن اداره‌ها و نهادها در ایام نوروز توسط اداره‌های امور آب و فاضلاب، برق و مخابرات اذعان داشت: بانک‌ها باید نواقص موجود در دستگاه‌‌های خودپرداز را در ایام نوروز رفع کنند تا مسافران دغدغه تأمین پول مورد نیاز خود را نداشته باشند.

معناصری با توصیه به راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی و بازارچه توسط نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جیرفت خاطر نشان کرد: شهرداری‌های چهارگانه منطقه بروشور و سی‌دی توانمندی‌های محل خود را تهیه و در اختیار مسافران نوروزی قرار دهند.

وی اظهار داشت: اداره‌های بازرگانی، تعزیرات حکومتی و مجمع امور صنفی شهرستان جیرفت بر وضعیت بازار نظارت بیشتری داشته و در راستای کنترل قیمت‌ها تلاش مضاعفی داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی مسافران را فراهم کنند.

معناصری با بیان اینکه باید جاده‌های شنی منطقه توسط اداره راه و شهرسازی تیغ‌زنی شود، تصریح کرد: شرکت نفت باید در زمینه رفع مشکل سوخت و نواقص جایگاه‌ها در تعطیلات نوروز تدابیر لازم را بیندیشد.

وی با تأکید بر آماده‌باش کامل نیروهای خدمات آتش‌نشانی شهرستان جیرفت در ایام نوروز افزود: شرکت اتوبوسرانی باید در این ایام فعال بوده و وسایط حمل و نقل عمومی مسافران نوروزی را فراهم کند.

معناصری با بیان اینکه از ذبح دام در معابر عمومی خودداری شود، عنوان کرد: همچنین باید شهرداری با راه‌اندازی میدان دام از ذبح آن توسط مردم در معابر به ویژه حاشیه رودخانه هلیل‌رود جلوگیری کند.

انتهای پیام/80001/و40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول