اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی کرمان خبر داد

رشد 360 درصدی کشف عتیقه قاچاق در کرمان / دستگیری 3995 قاچاقچی کالا

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کشف اشیای عتیقه قاچاق در کرمان طی 11 ماه گذشته با کشف 404 شی 360 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رشد 360 درصدی کشف عتیقه قاچاق در کرمان / دستگیری 3995 قاچاقچی کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی کاظمی بعد از ظهر امروز در ستاد مبارزه با کالای قاچاق استان کرمان اظهار داشت: کرمان به لحاظ موقعیت ویژه جغرافیایی و هم‌مرزی با سه استان مرزی آبستن حوادث بسیاری از جمله قاچاق انسان،‌ کالا و سوخت است.

فروش کالاهای ترک توسط مسافران ترکیه‌ای در کرمان

وی عنوان کرد: قاچاق کالاهای قاچاق از مرزهای شرقی و حتی مرزهای غربی تهدیدی جدی برای اقتصاد ایران است و فقط با برخورد امنیتی و قضایی نمی‌توان از قاچاق کالا پیشگیری کرد زیرا واقعیت‌هایی در جامعه وجود دارد و این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است.

کاظمی با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای تولیدی در ایران فاقد کیفیت مناسب است، بیان داشت: کالاهای ایرانی قابل رقابت در بازار جهانی نیست.

وی ابراز داشت: اخیرا تعدادی از اتباع ترکیه که با ون خانوادگی به ایران سفر کرده بودند، کالاهای گمرکی از جمله پوشاک پارچه‌های ترک را در کرمان توزیع کردند و تمایل به خرید کالاهای خارجی در کشور وجود دارد.

دریافت مجوز برای دام‌های قاچاق بدون هیچ دردسری

کاظمی از ورود دام‌های قاچاق از مرزهای شرقی و از ورودی کشورهای افغانستان و پاکستان به ایران خبر داد و افزود: با راه‌اندازی پست قرنطینه در سیرچ باید ورود دام‌ها را کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه دام‌های بومی در جنوب شرق باید پلاک‌گذاری شوند، تصریح کرد: دام‌های وارداتی در اطراف شهرستان‌های ریگان، بم و نرماشیر دپو می‌شوند و بعد از مدتی مجوز لازم را از مراجع مربوطه دریافت می‌کنند و آب از آب هم تکان نمی‌خورد.

این مسئول انتظامی جلوگیری از عبور دام زنده و نظارت بر کشتارهای دام را در کاهش قاچاق دام مؤثر دانست.

رشد 360 درصدی کشف عتیقه قاچاق در کرمان

کاظمی از کشف 2 میلیون و 600 هزار لیتر سوخت قاچاق طی 11 ماهه سال جاری در کرمان خبر داد و افزود: در این زمینه 70 درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی بیان داشت: 29 دستگاه تریلر و کامیون در 15 مورد کلان کشف سوخت قاچاق متوقف شد که تعدادی از این دستگاه‌ها توسط خودروهای زانتیا و سمند اسکورت می‌شدند.

کاظمی با اشاره به کشف 224 هزار پاکت سیگار قاچاق طی سال گذشته گفت: این رقم در سال جاری به 226 هزار پاکت رسیده است.

وی عنوان کرد: کشف عتیقه‌جات قاچاق در 11 ماهه سال جاری با 404 شی عتیقه در مقایسه با کشف 94 شی در سال گذشته 360 درصد رشد را نشان می‌دهد.

کاظمی ابراز داشت: 846 قبضه سلاح قاچاق در سال گذشته کشف شد که این کشفیات در 11 ماهه سال جاری با 33 درصد رشد به یک هزار و 121 قبضه رسیده است.

دستگیری 3995 قاچاقچی کالا در کرمان

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف 40 هزار و 180 مورد مهمات قاچاق با 100 درصد افزایش نسبت به سال گذشته طی 11 ماهه سال جاری خبر داد و بیان داشت: کشف سایر کالاهای قاچاق نیز با 990 درصد افزایش از 43 هزار و 250 مورد در سال گذشته با بیش از 472 هزار مورد در 11 ماهه سال جاری افزایش یافته است.

کاظمی گفت: کشف تجهیزات و قطعات ماهواره در 11 ماه سال جاری نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

وی از افزایش 13 درصدی کشف دام قاچاق در 11 ماهه سال جاری در استان کرمان خبر داد و افزود: 3 هزار و 995 قاچاقچی در این مدت دستگیر شده‌اند که این رقم 37 درصد رشد داشته است.

کاظمی با اشاره به تشکیل 4 هزار و 146 پرونده مرتبط با کالای قاچاق در استان کرمان طی 11 ماهه سال جاری اذعان داشت: این رقم در سال گذشته بیش از 2 هزار و 700 پرونده بوده که 49 درصد افزایش یافته است.

تقدیم 3 شهید سرافراز توسط ناجا

وی گفت: رقم ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در استان کرمان طی 11 ماهه سال جاری 233 میلیارد ریال بوده است که با توجه به رقم 7 میلیارد ریالی سال گذشته 3 هزار درصد افزایش یافته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: نیروی انتظامی استان کرمان در سال جاری سه شهید گرانقدر را در ریگان، دلفارد و انار تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

انتهای پیام/80019/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول