اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

افزایش کشفیات قاچاق سوخت در کهگیلویه و بویراحمد نسبت سال گذشته

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش کشفیات قاچاق سوخت در این استان نسبت سال گذشته خبر داد.

افزایش کشفیات قاچاق سوخت در کهگیلویه و بویراحمد نسبت سال گذشته

اسدالله طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تعداد جایگاه‌های سوخت در سطح کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: 25 جایگاه پمپ بنزین و 23 جایگاه CNG کار سوخت‌رسانی به تمامی مناطق در سطح استان را انجام می‌دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد عدم خط لوله و دیگر برنامه‌های سوخت‌رسانی را از  مشکلات در این مرکز عنوان کرد و گفت: سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها از طریق نفت‌کش و با توجه به انبارهای مبدا از چهار استان‌های اصفهان، بوشهر، ماهشهر و اهواز  سوخت مورد نیاز این استان تأمین می‌شود.

طاهری تعداد فروشندگان سوخت روستایی را 400 مورد و عشایری را 50 مورد ذکر کرد و گفت: کوهستانی و صعب‌العبور بودن جاده‌های روستایی و عشایری استان، بارش‌های جوی در شش ماه از سال و عدم فرهنگ ذخیره‌سازی سوخت در فصل گرما از عوامل مهم و خاص در سوخت‌رسانی به این استان است.

این مسئول توزیع نفت سفید در روستاها را از طریق کالا برگ عنوان کرد و گفت: روستاییان فاقد مخزن ذخیره می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین محل سوخت مصرفی خود را تأمین کنند که تاکنون گزارشی مبنی بر عدم دریافت سوخت مورد نیاز گزارش نشده است.

وی اذعان کرد: سوخت‌رسانی تاکنون با بهترین وضع ممکن در کلیه بخش‌ها بعد از اجرای مرحله قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 89 تغییرات عمده‌ای در رفتار مصرف کنندگان سوخت بوجود آمده است که این امر در برهه کنونی با افزایش نرخ ارز سودجویان را به سمت قاچاق فرآورده‌ها راغب کرده است.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با همکاری نهادهای نظارتی، امنیتی، سیاسی و انتظامی در سطح استان کشفیات قابل توجهی در این خصوص شده و از انحراف آن‌ها به خارج از استان مقابله شده است.

طاهری آمار کشفیات امسال را به  نسبت چند سال گذشته در حد برابری یا حتی بیشتر از آن عنوان کرد و گفت: قاچاق فرآورده‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 800 لیتر بنزین 42 هزار لیتر نفت سفید و 31 هزار لیتر گازوئیل و نفت گاز کشف شده، با توجه به آمار میزان کشفیات نفت سفید و نفت گاز به نسبت سال‌های گذشته بیشتر بوده و متخلفان شناسایی شده به تعزیرات حکومتی ارجاع و حکم آن‌ها نیز صادر شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: گاز مایع که از فرآورده‌های استراتژیک نفت است که می‌تواند صرف پخت‌ و پز روستاییان به دلیل عدم کنترل خاص این فرآورده به صورت غیرمجاز به خودروها تزریق می‌شود و استفاده‌های سوء از این امر مشهود است.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول