اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی امسال

800 پروژه در روستاهای خراسان‌شمالی اجرا شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: 800 طرح و پروژه در سطح روستاهای این استان از جمله ساخت مسجد، غسالخانه و احداث راه‌های بین مزارع، کانال کشی آب تکمیل و یا احداث شده است.

800 پروژه در روستاهای خراسان‌شمالی اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور در همایش عاملین و شوراهای زکات اسفراین بخش بام و صفی آباد اظهار کرد: در حال حاضر 150 روحانی در سطح روستاهای استان به تبلیغ امر مهم زکات مشغول هستند.

وی افزود: این نهاد صد درصد زکات‌های جمع آوری شده در روستاها را برای محرومیت‌زدایی به روستاهای زکات دهنده بر می‌گرداند.

حسین‌پور با بیان اینکه بسیاری از زوایای خدمات کمیته امداد پنهان و قابل بازگو کردن نیست، تصریح کرد: رفع بخش بزرگی از آسیب‌ها و مشکلات خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد پنهان و قابل بازگو کردن نیست.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد دو کار مهم را در سرلوحه کارهای خود قرار داده است گفت: رسیدگی به حال محرومان و اشاعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری از جمله این کارهای مهم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دلبری، امام جمعه اسفراین نیز در این همایش با بیان اینکه پرداخت زکات باعث دوری از رذایل، بخل و حسادت و حتی فاصله طبقاتی می‌شود اظهار کرد: پرداخت زکات باعث رشد نهال نوع‌دوستی، تقویت سخاوت و همبستگی اجتماعی در جامعه می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان اسفراین هم در این همایش گفت: از 47 روستاهای بخش بام و صفی آباد 23 روستا در امر پرداخت زکات فعال هستند که تاکنون مبلغی بالغ بر 64 میلیون و 400 هزار ریال زکات جمع آوری شده است .

علی بهشتی تعداد عاملین زکات این شهرستان را 225 نفر اعلام کرد و افزود: زکات‌های جمع آوری در روستاهای پرداخت کننده زکات هزینه و برای رفع نیاز محرومین همان روستا با هماهنگی شورای زکات روستا استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تحت حمایت بودن 125 یتیم در این شهرستان اظهار کرد: 375 حامی از این ایتام حمایت می‌کنند که امیدواریم با توجه به ایام سال نو خیران و نیکوکاران در این زمینه برای دستگیری از خانواده‌های نیازمند ما را بیشتر یاری کنند.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول