اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنگاه‌های رسانه‌ای غرب ساختار ذهنی انسان‌ها را تغییر می‌دهند

رائفی پور: لابی صهیونیستی کنگره آمریکا را تسخیر کرده است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بنگاه‌های رسانه‌ای غرب با تغییر ساختار ذهنی افراد رفتارهای آنها را تغیر می‌دهند همانطورکه لابی صهیونیستی " آی‌پک" کنگره آمریکا را تسخیر کرده و بیش از 100 طرح را به نفع خود در کنگره تصویب کرده‌ است.

رائفی پور: لابی صهیونیستی کنگره آمریکا را تسخیر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌‌اکبر رائفی‌پور در نشست دانشجویی نقد و بررسی رسانه‌های غربی در دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه داشته‌های فکری یک فرد تبدیل به ارزش می‌شود، اظهار داشت: ارزش‌ها در انسان به آرمان تبدیل می‌شوند و این آرمان‌ها هستند که ما را به سمت سبک زندگی سوق می‌دهند.

وی افزود: باید به این موضوع مدل و نوع پوشش جوانان دقت شود که ارزش‌های آنها چیست که نوع پوشش را در آنها تغییر می‌دهد. 

این محقق و پژوهشگر در ادامه با اشاره به اینکه همه انسان‌‌ها را می‌توان برنامه‌ریزی کرد، افزود: انسان چون دارای بهره هوشی بالا و روح است می‌توان با ارائه آموزش‌ها و ساختارهای ذهنی با برنامه‌ریزی حرکت کند.

وی اذعان داشت: سبک زندگی هر انسانی بستگی به نوع نگاه و دیدگاه او دارد و در ادیان مختلف این نوع نگاه متفاوت است.

رائفی پور اضافه کرد: خدای یک فرد مسیحی با خدای یک یهودی و مسلمان متفاوت است و هر خدایی در این ادیان دارای ویژگی‌های خود است و در اسلام، دیدگاه شیعه و سنی از خدا با وهابیت متفاوت است و وهابیت برای خدا جسم قائل است درحالی که این موضوع در اسلام شرک است.

وی با انتقاد از محدود شدن علم‌آموزی در دانشگاه به محدوده آزمایشگاهی خاطرنشان کرد: نیاز به خداشناسی به صورت فطری در انسان وجود دارد و این موضوع را نمی‌توان در آزمایشگاه بررسی کرد.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در روز 45 میلیون کلمه خبر در دنیا تولید می‌شود، تصریح کرد: بیش از 95 درصد این اخبار را چهار بنگاه خبرپراکنی صهیونیستی به نام‌های "آسوشیتد پرس، یونایتد پرس، فرانس پرس و رویترز" و بیش از 12 هزار عنوان روزنامه منتشر می‌کنند و بر روی مساحت ایران 3 هزار شبکه ماهواره‌ای برنامه پخش می‌کنند.  

وی افزود: در شرایط امروز اگر هر کسی در دنیا مسیر اطلاعاتی این بنگاه‌ها را به هم ریزد مثل شبکه "پرس تی وی" آن‌ را حذف می‌کنند چون فردی که اخبار ایران را نگاه می‌کند با فردی که اخبار صدای امریکا را دنبال می‌کند نوع نگاهش متفاوت خواهد بود.

عضو هیئت علمی مؤسسه مطالعات ایران و امریکا خاطرنشان کرد: لابی صهیونیستی " آی‌پک" کنگره امریکا را تسخیر کرده و بیش از 100 طرح را به نفع صهیونیست‌ها در کنگره به تصویب رسانده است.

وی گفت: رسانه‌ها ساختارهای ذهنی را تحریک می‌کنند و ساختاری جدید به وجود می‌آورند و ما فکر می‌کنیم که آزاد هستیم در حالی که ساختارهای ذهنی ما با رسانه‌ها متلاشی می‌شود و رسانه آنچه که می‌خواهد به مخاطب القا می‌کند.

رائفی‌پور افزود: در همه فیلم‌ها مخاطب دچار تغییر تابع رفتاری می‌شود و با تغییر تابع‌های رفتاری زندگی تغییر می‌کند و موقعی که یک نوع لباس خاص ارزش شد، ساختار ذهنی تغییر کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هارمونی به معنی روابط عقل و زیبایی بین اشیاء است، تصریح کرد: ما معتقدیم که اگر هر چیزی سر جای خود باشد، نظم و عدالت ایجاد می‌شود که این زیبایی را شکل می‌دهد.

رائفی‌پور ادامه داد: وقتی زیبایی، عدل و نظم به هم ریزد مفهوم زیبایی به هم می‌ریزد که این موضوع ساختار ذهنی را تغییر می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه یادگیری مردان دیداری و خانم‌ها شنیداری است، گفت: رسانه‌ها با شناخت این مسئله بر اساس تقاضای جامعه محصولات خود را عرضه می‌کنند و نوع نگاه به اطراف را می‌سازند.

عضو هیئت علمی موسسه مطالعات ایران و امریکا در پایان خاطرنشان کرد: زنان و مردان ایرانی نباید مثل زنان و مردان معرفی شده در رسانه‌های غربی باشند چون رسانه‌ها حق آزادی را سلب کردند و آنها ارزش زنان را به پایین‌ترین سطح کاهش دادند. 

انتهای پیام/89019/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول