اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی:

برخی سریال‌های تلویزیونی با فرهنگ اسلامی ناسازگار است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه پخش برخی فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ناسازگار با فرهنگ ایرانی و اسلامی است، گفت: با ساخت فیلم‌های اسلامی فکر نوجوان را به سمت روابط انسانی سوق دهیم.

برخی سریال‌های تلویزیونی با فرهنگ اسلامی ناسازگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا سرمد صبح امروز در جلسه اتاق فکر روابط بین دختر و پسر به روابط عادی بین دختران و پسران در جامعه امروزی پرداخت و اظهار کرد: از آنجا که حدود و حریم این روابط برای ما مشخص نیست و خانواده ایده‌آل‌های مناسب و درستی برای این روابط تعریف نکردند لذا خودمان با توجه به افکار ذهنیمان آنها را می‌سازیم بدون اینکه به پیامدهای آن توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حالیکه این مهم از زیرساخت‌های مناسب و برنامه‌ریزی شده برخوردار است ولی کارشناسان با تجربه و دلسوز کمتر در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان جنوبی به شکستن خط قرمزها توسط افراد ناآگاه اشاره کرد و افزود: برخوردهای ناشایست بعضی از مسئولان در برخورد با روابط بین دختران و پسران سبب تعصب و نارضایتی جوانان می‌شود.

سرمد با بیان اینکه پخش برخی فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ناسازگار با فرهنگ ایرانی و اسلامی است، گفت: با ساخت فیلم‌های اسلامی و سازگار با فرهنگ ایرانی می‌شود فکر نوجوان و جوان را از روابط احساسی و عاطفی به سمت روابط انسانی و کاری سوق داد.

وی معضل بلوغ زودرس بدون الگوی رفتاری و مبتنی بر شرع و عرف اجتماعی را از چالش‌های امروزی جامعه دانست و متذکر شد: برنامه‌های آموزشی از نوع  فرهنگی می‌تواند در تعدیل این روابط نقش مهمی ایفا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این جلسه ادامه داد: با وجود همه اقداماتی که دست‌اندرکاران در راستای روابط بین دختر و پسر انجام داده‌اند به نظر می‌رسد جامعه ما نتوانسته این موضوع را به صورت عقلانی و منطقی حل کند.

جعفر قدیری عنوان کرد: البته نباید از منظر حسی به این رابطه نگاه کرد اگر بخواهیم ازدواج را فقط به رفع نیاز جنسی دو طرف محدود کنیم کانون خانواده را زیر سؤال برده‌ایم.

وی به اهمیت آگاهی قبل از آزادی رابطه دختر و پسر اشاره کرد و افزود: باید به اهمیت قبل از این آزادی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

یکی از اساتید روانشناس دانشگاهی بیرجند در این جلسه تصریح کرد: روابط دختر و پسر رابطه‌ای انکارناپذیر است.

زهرا لطیفی گفت: اگر این روابط بر اساس الگوی مناسب و سازنده باشد و از رابطه احساسی و عاطفی به منطقی و عقلانی سوق پیدا کند و زیر نظر خانواده باشد از چالش کمتری برخوردار خواهد بود.

وی آموزش‌های قبل از فرا رسیدن سن بلوغ را مهم دانست و اظهار کرد: اگر در اینگونه جلسات از نظرات و پیشنهادات جوانان و نوجوانان در این راستا بهره‌مند شویم در مرحله اجرا به مراتب موفق‌تر هستیم.

یکی دیگر از استاد دانشگاهی خراسان جنوبی در این جلسه ادامه داد: براساس نظرسنجی‌های انجام شده رابطه بین دختر و پسر در جامعه ما عرف شده و اگر نیازهای حسی و عاطفی آنها در دوران بلوغ و قبل از آن را مد نظر قرار ندهیم و جایگزین مناسبی برای این مهم ارائه ندهیم جامعه دچار چالش می‌شود.

فاطمه فضلی افزود: به جای پاک کردن صورت مسئله باید به نحوی از هیجانات دوران جوانی و نوجوانی کاست  و مشغولات فکری و تفریحی مناسبی از جمله فعالیت‌های ورزشی و تفریحی در این زمینه تعبیه کنیم تا بدین طریق تخلیه انرژی از جوانان و نوجوانان صورت پذیرد.

وی به مهم‌ترین وسیله برای روابط سریع و کنترل نشده اینترنت و موبایل اشاره کرد و متذکر شد: اینگونه موارد به راحتی در دسترس هستند و قبل ازاینکه فرهنگ‌سازی شود در جامعه ما رواج یافته است.

این استاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید از روی احساسات و ذهنیات خودمان برای جوانان و نوجوانان نسخه‌پیچی داشته باشم، تصریح کرد: باید مدیریت بر احساسات در جامعه نهادینه شود تا قبل از آزادی روابط بین دختر و پسر به افراد آگاهی داده شود تا خود فرد بتواند راهش را پیدا و از نصیحت‌های ناآگاهانه و دلسوزی‌های بی‌مورد خلاص و در امان باشد.

انتهای پیام/2248/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول