اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی دادگاه سیار در نمایشگاه‌های بهاره

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از راه‌اندازی دادگاه سیار در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به عنوان نمایشگاه‌های بهاره خبر داد.

راه‌اندازی دادگاه سیار در نمایشگاه‌های بهاره

حسین نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نمایشگاه‌های بهاره از نیمه اسفند ماه در نقاط مختلف استان اردبیل برپا می‌شود تا تنظیم بازار در نزدیکی ایام عید صورت بگیرد و مردم بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه از این نمایشگاه‌ها دریافت کنند.

این مسئول افزود: گروه‌ها و اکیپ‌های نظارتی در این نمایشگاه مستقر می‌شوند و با افراد و اصنافی که اقدام به گران‌فروشی کنند، برخورد کرده و ما در اولین فرصت در دادگاه سیاری که در محل نمایشگاه برپا می‌کنیم، به سرعت به پرونده‌ها رسیدگی کرده و صدور احکام را در همان محل شاهد خواهیم بود.

وی بیان داشت: تمام دستگاه‌های ذیربط و خود مردم باید در این امر دقت و توجه لازم را داشته باشند، چرا که تنها با تکیه بر نیروهای بازرسی و نظارتی به کار گرفته شده از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت امور صنفی و حتی تعزیرات نمی‌توان به همه اصناف سرکشی کرد و برخوردی با تخلفات انجام شده داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی نیز برای نظارت بر عرضه مواد بهداشتی و فاقد اعتبار و استاندارد اقدامات لازم را انجام می‌دهد که امیدواریم در قالب بسته‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های نظارتی و هوشیاری آنها با اصناف و بازاریان متخلف برخورد جدی صورت بگیرد.

نجف‌زاده افزود: اگر قرار است کالایی مشمول استاندارد اجباری باشد و بر اساس رعایت این موارد استاندارد عرضه شود، نباید خلل و خدشه‌ای در این مورد به وجود آید که در این صورت نیروی انتظامی و اماکن با چنین کالاهای غیر استاندارد، خارجی قاچاق و تولید بدون مرجع مشخص برخورد خواهند کرد.

این مسئول گفت: قطعاً خود اصناف نیز اجازه نخواهند داد کالاهایی را در نمایشگاه عرضه کنند که از برجستگی‌های فرهنگی و ارزشی ما برخوردار نباشد.

وی ادامه داد: در محل نمایشگاه با قیمت مناسب کالاها عرضه خواهد شد و امسال سعی شده غرفه‌‌های متعددی برای تولیدکنندگان استان در نظر گرفته شود تا اقلام بهداشتی، استاندارد و با کیفیت را به مردم ارائه کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان داشت: با پدیده‌هایی همچون عرضه کالاهای تقلبی، کم‌فروشی، گران‌فروشی و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کالاهای غیر استاندارد و قاچاق در محل نمایشگاه عرضه شود.

نجف‌زاده افزود: ما با هدف برخورد و مبارزه با گران‌فروشی روزانه به صورت دو مرتبه گزارشات مردمی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و با اعزام اکیپ‌هایی سعی داریم با اصناف و واحدهای تجاری و صنفی که مرتکب خطا و اشتباهی می‌شوند بعد از تذکرات مختلف برخورد کنیم تا مبادا ارزاق عمومی مردم با قیمت گزاف وارد بازار شود.

این مسئول در خصوص نظارت بر پخت نان و همچنین تولید آرد نیز اظهار داشت: در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است با خبازی‌های متخلف و همچنین کارخانه‌های آرد بی‌کیفیت برخورد کند که در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی در پایان سخنان خود به بازرسی‌های متعدد از جایگاه‌های سوخت و مجموعه‌های فرآوری فرآورده‌‌های نفتی اشاره کرد و ابراز داشت: با قاچاق سوخت و اقدامات سودجویانه در این زمینه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول