اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی املش خبر داد

توزیع رایگان 10 هزار اصله نهال در املش

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی املش از توزیع رایگان 10 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

توزیع رایگان 10 هزار اصله نهال در املش

موسی آراسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در املش با اشاره به این‌که از 15 تا 21 اسفند هر سال هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، اظهار داشت: شعار امسال هفته منابع طبیعی با نام «منابع طبیعی، سرمایه ملی» نام گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی املش افزود: در هفته منابع طبیعی بالغ بر 10 هزار اصله نهال از گونه‌های پهن‌برگ‌ها نظیر اقاقیا، افرا، صنوبر، بلوط و از سوزنی برگ‌ها نیز مانند سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، کاج تدا و تاکسیدیوم به صورت رایگان بین مردم املش توزیع می‌شود.

این مسئول، منابع طبیعی را از جمله ثروت‌هایی دانست که ویژه یک نسل خاص نبوده بلکه متعلق به تمام نسل‌ها است.

 

آراسته ادامه داد: امروز وظیفه ما حفظ و حراست از این منابع خدادادی است که آن را در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم.

وی حیات انسان را در گرو حیات و بقای منابع طبیعی خواند و تصریح کرد: تمام اقشار جامعه در حفاظت از طبیعت مسئولیت دارند.

آراسته با اشاره به این‌که حفاظت و حراست از منابع خدادادی بدون مشارکت مردمی امکانپذیر نیست، تصریح کرد: با توجه به این‌که حفاظت یکی از وظایف و اهداف اصلی سازمان جنگل‌ها است، با کمبود شدید نیروی حفاظتی مواجه هستیم.

وی کمبود نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی را از جمله مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: با وجود کمبود نیرو، نیروهای پرتلاش منابع طبیعی شبانه‌روز از انفال الهی حراست می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی املش ادامه داد: نیروهای منابع طبیعی تمام تلاش خود را برای حفاظت از این منابع خدادادی به کار بسته‌اند و گزارش عملکرد یک‌ساله این اداره دلیلی بر این مدعا است.

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در اداره منابع طبیعی املش را 23 فقره ذکر کرد و افزود: تعداد آرای صادره از مراجع قضایی 25 فقره بوده که 20 فقره به نفع این اداره صادر شده است.

آراسته از رفع تصرف چهار هکتار از اراضی املش خبر داد و خاطرنشان کرد: مبلغ وصولی بابت ضرر و زیان این مقدار زمین از متخلفان بالغ بر 67 میلیون ریال است.

وی حجم چوب‌آلات بازداشتی را 10 متر مکعب و به تعداد 193 اصله ذکر کرد و متذکر شد: مبلغ فروش چوب‌آلات بازداشتی بالغ بر 12 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/84002/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول