اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر کل و رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان صورت گرفت

افتتاح بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان

خبرگزاری فارس: بخش نابینان و کم بینایان کتابخانه مرکزی اهواز با حضور مدیر کل و رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان افتتاح شد.

افتتاح بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، منصور کوهی رستمی در مراسم افتتاح بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان که با حضور سرپرست کتابخانه مرکزی استان، بهروزی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و برخی از روشندلان و اعضای کتابخانه مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه اقشار جامعه باید از امکانات یکسان آموزشی و فرهنگی بهره‌مند شوند، ایجاد شرایط برابر برای نابینایان در مقایسه با سایر گروه‌های جامعه به منظور رسیدن به موقعیت یکسان آموزشی، شغلی و اجتماعی تنها در صورتی امکانپذیر است که از نظر ابزاری و دسترسی، امکانات و شرایط یکسانی فراهم آید.

وی افزود: کتابخانه مرکزی استان خوزستان با هدف رفع نیازهای اطّلاعاتی، گسترش فرهنگ مطالعه مفید، ارتقای علم و دانش، اطلاع رسانی، آموزش و پرکردن اوقات فراغت برای این قشر ایجاد شده و بدین منظور کتابدار روشندلی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

مدیر کل و رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان افزود: بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان، واقع در طبقه همکف کتابخانه مرکزی هم اکنون با 70 نفر عضو فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

وی گفت: این بخش مجهز به منابع مطالعاتی ویژه نابینایان و کم بینایان از قبیل کتب و نشریات بریل و گویا و همچنین دستگاه بهدید و برجسته نگار است.

رستمی همچنین عنوان کرد: آموزش‌های لازم برای استفاده از وسایل مورد نیاز اعضا به صورت رایگان خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر حدود 3 هزار و 800 کتاب گویا و حدود 30 جلد کتاب بریل ویژه کودکان و نوجوانان در آرشیو کتابخانه نابینایان کتابخانه مرکزی استان موجود است.

مدیر کل و رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان اضافه کرد: از جمله نشریات موجود می‌توان به روزنامه ایران سپید که تنها روزنامه ویژه نابینایان بوده اشاره کرد که تقریبا به تاریخ روز به کتابخانه ارسال می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: نشریه قرآنی سپیده آفرین، مجله علم و فرهنگ و مجله بشری نیز از دیگر نشریات موجود در بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه هستند که به طور امانی در اختیار اعضا به منظور مطالعه قرار می‌گیرد.

عضویت در این بخش رایگان بوده و همه افراد نابینا و کم بینا در سراسر استان می‌توانند با به همراه داشتن یا با ارسال کپی شناسنامه یا کارت ملی، کپی کارت معلولیت یا گواهی از بهزیستی و یک قطعه عکس به عضویت کتابخانه درآیند؛ ارسال کتب گویا و بریل و نشریات برای اعضای ساکن در شهرستان‌های غیر از مرکز استان به صورت رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/ 72001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول