اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون نابینایان گچساران:

اشتغال و مسکن مهم‌ترین دغدغه نابینایان گچسارانی است

خبرگزاری فارس: رئیس کانون نابینایان گچساران با بیان اینکه آمار بیکاری در میان نابینایان این شهرستان بسیار بالا است، گفت: اشتغال و مسکن دو دغدغه اساسی نابینایان گچسارانی است.

اشتغال و مسکن مهم‌ترین دغدغه نابینایان گچسارانی است

علی شیوامهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: پیگیری مشکلات و رفاه حال نابینایان یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی کانون نابینایان گچساران است.

رئیس کانون نابینایان گچساران با بیان این‌که این کانون 200 عضو دارد، افزود: پیگیری اشتغال، رفاه و درمان نابینایان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این کانون است.

وی اشتغال و مسکن نابینایان را دو دغدغه اساسی این قشر عنوان کرد و ابراز داشت: متأسفانه اکثر نابینایان گچساران دغدغه اشتغال دارند و برخی از آن‌ها که متأهل می‌باشند، در تأمین هزینه‌های خانواده خود ناتوان هستند.

شیوامهر تصریح کرد: عدم رسیدگی به اجرای قانون سه درصدی اشتغال معلولان و نابینایان در ادارات دولتی سبب شده که آمار بیکاری در میان نابینایان گچساران بالا باشد و اکثر این افراد بیکار باشند.

وی عنوان کرد: از مسئولان انتظار داریم که نابینایان گچساران را حمایت کنند و اجازه ندهند که حق ما در قانون استخدام سه درصدی معلولان پایمال شود.

رئیس کانون نابینایان گچساران هزینه‌های درمان نابینایان را بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: هزینه‌های درمان هر یک از نابینایان بسیار بالا بوده و این هزینه‌ها سبب شده که خیلی از افراد نابینا قید درمان را بزنند.

شیوامهر نبود بودجه کافی برای پیگیری درمان نابینایان را از مشکلات کانون نابینایان گچساران دانست و بیان داشت: متأسفانه ادارات دولتی و خیران هیچ‌گونه حمایتی از کانون ندارند و همین مسئله سبب شده که کانون نابینایان گچساران مشکل اعتبار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری نیازهای رفاهی، تحصیلی و ورزشی از دیگر برنامه‌های کانون نابینایان گچساران بوده که تاکنون اقدام‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس کانون نابینایان گچساران تأکید کرد: در میان برخی نابینایان گچسارانی استعدادهایی وجود دارد که به طور یقین با حمایت مسئولان می‌توان آن را شکوفا کرد.

انتهای پیام/82010/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول