اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آشناسازی کودکان با غذاهای سنتی

جشنواره غذای ویژه مهد کودکی‏ها در گرمسار برپا شد + تصاویر

خبرگزاری فارس: جشنواره غذای ویژه مهد کودکی‏ها با هدف آشناسازی کودکان و خردسالان با غذاهای سنتی و خانگی در گرمسار برپا شد.

جشنواره غذای ویژه مهد کودکی‏ها در گرمسار برپا شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، عصر امروز با حضور با نشاط کودکان و خردسالان، جشنواره غذا به میزبانی یکی از مهد کودک‏ها در شهرستان گرمسار برگزار شد.

در این مراسم که با حضور محمد نسیمی، سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گرمسار و هیئت همراه وی و شماری از مسئولان برگزار شد، جلوه‏های زیبایی به نمایش درآمد که در فرهنگ‏سازی استفاده از غذاهای سالم ایرانی بسیار موثر خواهد بود.

در این مراسم، شماری از خانواده‏های گرمساری و والدین کودکان و خردسالان مهد کودکی نیز حضور داشتند و جشنواره غذای ویژه مهدکودکی‏ها در این شهر با حال و هوای خاصی برگزار شد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گرمسار در حاشیه این مراسم، ضمن قدردانی از برگزاری این جشنواره و بیان تاثیر آن در فرهنگ‏سازی در جامعه، از همکاری خانواده‏ها در زمینه تهیه غذاهای سنتی و خانگی ایرانی برای شرکت در جشنواره غذای مهد کودکی‏های گرمسار قدردانی کرد.

نسیمی ادامه داد: خردسالان، کودکان و نوجوانان ایرانی در حقیقت سرمایه‏ها و از آینده‏سازان کشور هستند که باید به خوبی با فرهنگ غنی اسلامی و ملی ما آشنا شوند.

 

مدیر مسئول مهد کودک میزبان این جشنواره نیز در این مراسم گفت: در راستای برگزاری این جشنواره، به خانواده‏های خردسالان توصیه شده بود که در صورت امکان به پخت غذاهای سالم و قدیمی ایرانی بپردازند.

بر اساس این گزارش در این جشنواره غذاهایی آماده و به نمایش درآمد که از نظر کالری و ویتامین با سبد معمول غذایی در خانوارها متفاوت بود.

این جشنواره در حقیقت به معرفی غذاهایی می‏پرداخت که بدن کودکان و خردسالان برای رشد به همه آنها نیاز دارد.

 

در عین حال، آن دسته از غذاها و مکمل‏هایی که کودکان و خردسالان کمتر به آن گرایش دارند، در این جشنواره طبخ و ارائه شد تا رژیم غذایی مناسبی برای این رده سنی ارائه شود.

آشنایی کودکان و خردسالان با غذاهای سنتی خانگی که در کشورمان پخته می‏شود و همچنین غذاهای محلی که مختص مردم بومی شهرهای مختلف ایران اسلامی است، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره غذای ویژه مهد کودکی‏های گرمسار اعلام شد.

نهادهای متولی در این بخش می‏کوشند تا با تلاشی قابل توجه در راستای بومی‏سازی غذاها و دور کردن کودکان از خوراکی‏های فاقد ارزش غذایی لازم گام بردارند.

 

انتهای پیام/2249/ت30/ث3001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول