اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی بوشهر برگزار می‌شود

نشست بین‌المللی امنیت غذایی در کشورهای در حال توسعه

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: نشست بین‌المللی امنیت غذایی در کشورهای در حال توسعه غرب آسیا و شمال آفریقا در بوشهر برگزار می‌شود.

نشست بین‌المللی امنیت غذایی در کشورهای در حال توسعه

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی محمدی ظهر امروز در مرحله اول نشست بین‌المللی امنیت غذایی در کشورهای در حال توسعه غرب آسیا و شمال آفریقا در بوشهر اظهار داشت: به دلیل بروز قحطی و آثار و تبعات آن بر جمعیت درحال رشد، امنیت غذایی به عنوان موضوعی استراتژیک در جهان و ایران مطرح بوده، از این رو برنامه‌ریزی برای این مهم موضوعی علمی و فنی محسوب می‌شود.

محمدی افزود: پارک علم و فناوری خلیج فارس در راستای پاسداشت و اعتلای هر چه بیشتر نام خلیج‌فارس در جهان، تاکید بر موفقیت‌های ایران در زمینه خودکفایی کشاورزی و حسن نیت کشورمان در قبال سایر ملل، بر آن شد تا نخستین کنفرانس بین المللی «امنیت غذایی در کشورهای در حال توسعه منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا (WANA) را در استان بوشهر برگزار کند.

وی بیان کرد: کشورهای وانا اکثریت قریب به اتفاق مسلمان بوده و این نشست در راستای کمک به توسعه ملل مسلمان هم هست.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: این کنفرانس در سه سطح کارشناسان ملی، کارشناسان منطقه و وزراء کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا برنامه‌ریزی شده که نشست نخست آن برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رهاورد نشست نخست جمع‌بندی پیشنهادات کارشناسان ملی در خصوص امنیت غذایی است تا در نشست کارشناسان منطقه‌ای و وزرا، تکمیل شده و با نام خلیج فارس و استان بوشهر به یکی از اسناد سازمان ملل در این خصوص مبدل شود.

بوشهر می‌تواند یکی از الگوهای امنیت غذایی باشد

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: رهاورد این همایش منطقه‌ای باید منجر به تولید بسته‌ای سیاستی حمایتی در خصوص امنیت غذایی شود که بتوان به نام بوشهر و خلیج فارس در مجامع اجرایی، سیاستی و قانونی ملی و بین‌المللی معرفی شود.

رضا عوض‌پور ادامه داد: با توجه به ظرفیت کشاورزی استان بوشهر در زمینه نخیلات، محصولات خارج فصل و آبزیان که این استان را تامین کننده نیازهای کشور کرده، بوشهر می‌تواند یکی از الگوهای امنیت غذایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش ضرورت داشت و انتظار می‌رود ره‌آورد آن منجر به تقویت نام خلیج فارس و همچنین ارائه راهکارهایی به منظور امنیت غذایی هدف باشد.

دبیر علمی این همایش نیز در سخنانی اظهار داشت: تقریبا نیمی از جمعیت جهان در مناطق خشک زندگی می‌کنند که 90 درصد آن‌ها شامل کشورهای در حال توسعه است که از نظر امنیت غذایی با چالش‌هایی مواجه‌اند.

دکتر امیر اصلانی افزود: این همایش با هدف ارائه سندی در خصوص راهکارهای امنیت غذایی غرب آسیا و شمال آفریقا، قریب 30 کشور را در برمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر موفقیت‌های کشور در زمینه امنیت غذایی که ارائه سندی بین‌المللی با تاکید بر این ویژگی‌ها را ضروری می‌کرد، موقعیت جغرافیایی بوشهر به دلیل دسترسی آسان به کشورهای منطقه، پیشگام بودن در تولید انرژی باعث انتخاب بوشهر به عنوان دبیرخانه این همایش بود.

اصلانی خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست‌های منطقه‌ای و وزرا کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا، انتظار می‌رود سندی در خصوص امنیت غذایی با نام خلیج فارس تدوین شده و استمرار حرکت‌های پژوهشی از این دست بتواند بوشهر را به عنوان الگوی علمی کشور مطرح سازد.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول