اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

کتاب «بررسی فقهی حقوقی ترک فعل» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از چاپ کتاب «بررسی فقهی حقوقی ترک فعل در تحقق عنصر مادی جرم» به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «بررسی فقهی حقوقی ترک فعل» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب بررسی فقهی حقوقی ترک فعل در تحقق عنصر مادی جرم اظهار کرد: این کتاب دارای چهار فصل بوده که پیشینه تحقیق، نوآوری‌ها، ضرورت، هدف، پرسش و پاسخ‌ها و مفاهیم و ضرورت جرم‌انگاری ترک فعل در فصل نخست آن مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت جرم ترک فعل و جرم ایجابی، تفاوت انواع جرایم ترک فعل، دیدگاه‌ها درباره تحقق و عدم تحقق عنصر مادی و ترک فعل، عدم تحقق عنصر مادی، تحقق عنصر مادی با ترک فعل، رویه قضایی و نظریه مشورتی و مبانی فقهی و حقوقی جرم است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) مصادیق در فقه و قانون، ترک فعل از نظر رویه قضایی و ترک فعل از دیدگاه‌های نظریه مشورتی اداره حقوقی را از دیگر عناوین مباحث مطرح شده در این کتاب ذکر کرد.

وی با بیان اینکه مبحث ترک فعل از دیدگاه حقوق جزای بین‌المللی در فصل چهارم این کتاب مطرح شده است، گفت: نویسنده در این فصل کار تطبیقی صورت گرفته و ترک فعل از مبحث دیدگاه حقوق کیفری کشورهای مختلف مانند ایتالیا، آلمان، فرانسه و افغانستان را مورد بحث قرار داده است.

روحانی خاطرنشان کرد: بر اساس اصول و مبانی فقهی حقوقی ترک فعل مانند فعل می‌تواند در شرایط خاصی عنصر مادی جرم واقع شود.

وی اضافه کرد: عنوان این کتاب از سوی فقیهان شیعه و مذاهب چهارگانه اهل سنت حقوق تطبیقی، جزایی و حقوق جزایی بین‌الملل بررسی شده و بر اساس یافته‌های این بررسی اصول و مبانی فقهی و حقوقی ترک فعل در مواردی قابلیت تحقق عنصر مادی جرم است.

کتاب «بررسی فقهی حقوقی ترک فعل در تحقق عنصر مادی جرم» توسط عبدالوهاب کریمی در 392 صفحه تألیف شده و به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با قیمت 10 هزار و 500 تومان در تیراژ هزار عدد منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول