اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ارائه فهرست تفصیلی مقالات قرآنی به 7 زبان

«کتاب‌شناسی مطالعات قرآنی در زبان‌های اروپایی» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه ترجمان وحی از انتشار «کتاب‌شناسی مطالعات قرآنی در زبان‌های اروپایی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

«کتاب‌شناسی مطالعات قرآنی در زبان‌های اروپایی» منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام محمد نقدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب‌شناسی مطالعات قرآنی در زبان‌های اروپایی اظهار کرد: در این کتاب فهرست تفصیلی کتب و مقالات قرآنی انتشار پیدا کرده به یکی از زبان‌های اروپایی انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیولی، ایتالیایی، هلندی و لاتینی را طی پنج قرن گذشته ارائه می‌شود.‌

وی خاطرنشان کرد: متن کتاب دارای 9 هزار مدخل قرآنی و تفسیری همراه با ترجمه‌ عناوین و نمایه‌ تفصیلی به زبان فارسی است.

رئیس مؤسسه ترجمان وحی عنوان داشت: علاوه بر ترجمه‌های قرآن در زبان‌های اروپایی، در این اثر کتاب‌ها و مقالات مرتبط در قالب کلیات و کتاب‌شناسی، علوم قرآنی، تاریخ قرآن، تفسیر پژوهی، مفسران و تاریخ تفسیر، مخطوطات کهن قرآنی، ترجمه‌پژوهی و مترجمان قرآن وجود دارد.

وی واژگان قرآن، آیه‌پژوهی، سوره‌پژوهی، اعلام و مفاهیم قرآن، قرآن‌‌پژوهان جهان، قرآن و چالش‌های عصر جدید، پژوهش‌های موضوعی در قرآن و نقد و بررسی آثار قرآنی خاورشناسان را از دیگر موضوعات مقالات این کتاب ذکر کرد.

نقدی عنوان داشت: کتاب به ترتیب الفبایی نام پدیدآورنده تنظیم شده است و اطلاعات تفصیلی هر اثر شامل نام کامل و مشهور مؤلف، نام مترجم یا ویراستاران احتمالی، نام کامل اثر، مشخصات ناشر، محل و سال نشر و تعداد صفحات همراه با مشخصات کامل کتاب یا نشریه‌ای که مقاله در آن چاپ شده ذکر می‌شود.

وی ادامه داد: مشخصات کتاب‌شناختی کتاب‌ها و مقالاتی که به یکی از زبان‌های اسلامی عربی، فارسی، اردو، ترکی، مالایی و اندونزیایی ترجمه یا تلخیص شده‌اند، ذیل هر مأخذ در پانویس ذکر شده است.

رئیس مؤسسه ترجمان وحی با اشاره به نمایه‌های تفصیلی این کتاب گفت: این نمایه به زبان فارسی بوده و شامل نمایه اعلام، اماکن، آیات، سوره‌ها، مفاهیم و موضوعات، اصطلاحات تفسیر و علوم قرآنی، کتاب‌ها و مؤلفان است.

وی عنوان داشت: با مراجعه به این بخش به ‌سهولت می‌توان دریافت که درباره‌ هر موضوع و یا مسئله‌ قرآنی، کدام مقالات یا کتاب‌ها انتشار پیدا کرده است.

نقدی یادآور شد: محتوای این کتاب‌شناسی از سال 76 تا 91 با پژوهش مستمر در منابع کتابخانه‌ای در مهم‌ترین کتابخانه‌های سراسر جهان از جمله کتابخانه‌‌های ملی فرانسه، استرالیا، ایتالیا، اسپانیا، ایران و کتابخانه‌های دانشگاه‌های لایدن، بریتانیا، مک‌گیل و مونیخ گردآوری و تنظیم شده است.

وی عنوان داشت: از منابع کتابخانه‌های داخلی مانند دائرة المعارف اسلامی، دانشکده‌ الهیات دانشگاه تهران و ملی ایران در تدوین این اثر استفاده شده است.

کتاب‌شناسی مطالعات قرآنی در زبان‌های اروپایی از سوی مرتضی کریمی‌نیا در هزار صفحه تألیف شده و به همت مؤسسه ترجمان وحی به قیمت 55 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول