اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

دانشنامه مطبوعات ایران تا پایان کار دولت منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس:معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ دانشنامه مطبوعات ایران تا پایان کار دولت دهم خبر داد.

دانشنامه مطبوعات ایران تا پایان کار دولت منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدجعفر محمدزاده ظهر امروز در مراسم افتتاح و آغاز به کار سرای روزنامه‌نگاران استان مرکزی در اراک اظهار داشت: جلد اول دانشنامه مطبوعات ایران تا پایان کار دولت دهم چاپ و منتشر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 170 سال از عمر مطبوعات ایران می‌گذرد که جمع‌آوری و دسترسی به رسانه‌های منتشر شده در جای جای ایران اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به اهمیت مطبوعات در تاریخ کشور انتشار دانشنامه مطبوعات ایران در دستور کار وزارت فرهنگ قرار گرفته و در دست اقدام است.

محمدزاده گفت: این دانشنامه توسط جمعی از اساتید و فعالان عرصه رسانه به دور از هرگونه سیاسی‌نگری هم اکنون در دست جمع‌آوری است.

دانشنامه مطبوعات جهان اسلام برون‌سپاری شده است

وی گفت: دانشنامه مطبوعات جهان اسلام نیز برون‌سپاری شده و امور مربوط به آن در دست اقدام است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه کمی، کیفی و تذهیب رسانه‌ای از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت دهم بوده است، خاطر نشان ساخت: این معاونت در حوزه امور کیفی برقراری عدالت در انتشار روزنامه در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور را در دستور کار قرار داد به طوری که تعداد نشریات توزیع شده در هر استان و شهرستان به صورت کاملا عادلانه بوده و نشریات تخصصی و بومی به خوبی در استان‌ها رشد پیدا کرده‌اند.

محمدزاده با تاکید بر اینکه کیفیت در بستر رشد کمی دست ‌یافتنی است، اظهار کرد: بدون شک تا زمانی که کمیت مقبولی وجود نداشته باشد، رسیدن به کیفیت امکان‌پذیر نخواهد بود، بر همین اساس وزارت ارشاد به دنبال این بود از طریق رشد کمی به رشد کیفی نیز دست یابد که خوشبختانه در این امر موفق بوده‌ است.

200 روزنامه در کشور داریم

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 200 روزنامه در کشور داریم که از این تعداد 150 روزنامه فعال هستند و در هر استان یک روزنامه منتشر می‌شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری پنج دوره تربیت مدرس روزنامه نگاری را از اقدامات مهم این معاونت در راستای توسعه کیفی عنوان کرد و گفت: به زودی نسل جدیدی از مدرسین روزنامه‌نگاری در کشور و استان‌ها پا به عرصه فعالیت خواهند گذاشت.

محمدزاده استقبال بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از نمایشگاه مطبوعات را نشان دهنده رشد کیفی در مطبوعات دانست و بیان داشت: استقبال مردم از نمایشگاه امسال مطبوعات در تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ بی نظیر بود که این نشان دهنده رضایت مردم از کیفیت رسانه‌ها است.

روزنامه‌نگاری اسلامی از نیازهای جدی و اساسی کشور است

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به روزنامه‌نگاری اسلامی از نیازهای جدی و اساسی کشور است، ابراز داشت: متاسفانه امروز متونی که در دانشگاه‌ها ترجمه و تدریس می‌شود، متونی است که از غربی‌ها اقتباس شده است، این در حالی است که ما می‌توانیم از قرآن و نهج‌البلاغه و آموزه‌های دینی در دروس دانشگاهی بهره ببریم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی سرای روزنامه‌نگاران در استان گفت: این سرا نهمین سرای روزنامه‌نگاران است که در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

سرای روزنامه‌نگاران به دنبال توسعه کیفی مطبوعات است

محمدزاده افزود: این سرا به دور از هرگونه نگاه سیاسی به دنبال توسعه کیفی مطبوعات است که خوشبختانه در تهران بسیار موفق عمل کرده است.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و آموزش روزنامه‌نگاران را از برنامه‌های سرای روزنامه‌نگاران عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول