اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف مستندسازی آثار روزنامه‌نگاران ایلامی

کتاب تاریخ مطبوعات معاصر ایران منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگ عمومی استان ایلام گفت: با هدف مستندسازی آثار مطبوعاتی روزنامه‌نگاران ایلامی کتاب تاریخ مطبوعات معاصر ایران چاپ می‌شود.

کتاب تاریخ مطبوعات معاصر ایران منتشر می‌شود

خداداد ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با نگاه ویژه به کارکردهای مطبوعاتی استان‌های محروم تدوین کتاب تاریخ مطبوعات معاصر ایران ضرورتی مغفول مانده است.

وی ادامه داد: بدون تردید فعالیت‌های فکری در آفرینش آثار مکتوب مطبوعاتی و رسانه‌ای خبرنگاران، نویسندگان و فعالان مطبوعاتی با چاپ در مطبوعات محل فعالیت آنان نمود پیدا می‌کند.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: اما متاسفانه با گذشت دو دهه از عمر مطبوعات ایلام اما هنوز یک آرشیو قابل اعتماد و یا یک کتاب فرهنگ جامع، حاوی آثار چاپ شده مطبوعاتی خبرنگاران و اصحاب مطبوعات ایلام در اختیار نداریم.

ابراهیمی تصریح کرد: این در حالی است که جامعه فرهیخته مطبوعاتی ایلام، در سپهر رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور، پویا، سرآمد و خلاق ظهور یافته است.

 عضو شورای فرهنگ عمومی استان ایلام گفت: از دیدگاه کارشناسان این یک خلاء فرهنگی در حوزه مطبوعات استان ایلام تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر چاپ کتابی برای ضبط و ثبت پیشینه و آثار فاخر فعالان مطبوعاتی ایلام بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حسن‌ نیت و استقبال از این طرح و توجه ویژه به قابلیت‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای ایلام دستور لازم را برای چاپ این کتاب صادر کرد.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: چاپ کتاب تاریخ مطبوعات معاصر ایران با نگاه ویژه به کارکردهای مطبوعاتی استان‌های محروم ضرورتی است که تاکنون مغفول مانده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در این راستا با دعوت از عموم مدیران مسئول، سردبیران، مدیران داخلی مطبوعات محلی و منطقه‌ای و نیز سرپرستان فعال روزنامه‌های سراسری ایلام خواهان همکاری مجدانه و نیز ارسال آثار مطبوعاتی آنان شدم .

مدیر مسئول روزنامه مهران گفت: در این راستا تلاش شده با معرفی سرآمدان مطبوعات ایلام، نویسندگان مطبوعاتی، اولین‌های مطبوعات ایلام گامی در راستای معرفی مطبوعات استان ایلام بر داشته شود.

وی ادامه داد: در این راستا به نکاتی از جمله جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار شده در ایلام، فراز و فرودهای مطبوعات ایلام ، قدیمی‌ترین فعالان مطبوعاتی ایلام ، بیم‌ها و امیدهای مطبوعات ایلام، بایدها و نبایدهای مطبوعات ایلام، عکس‌های ویژه، نگاهی موجز به قالب سرمقاله، یادداشت و ستون نویسی مطبوعاتی و ... در تالیف این کتاب توجه شده است.

مدیر مسئول روزنامه مهران، همکاری خانه مطبوعات ایلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، شورای فرهنگ عمومی استان و متولیان فرهنگی ایلام را در این راستا خواستار شد.

وی ضمن تقدیر از همه اصحاب مطبوعات ایلام که آثار خود را در موعد مقرر تحویل داده‌اند، ادامه داد: از مابقی دست‌اندرکاران مطبوعاتی و نیز نخبگان و نویسندگان مطبوعاتی دعوت می‌شود که عکس پرسنلی و آثار خود را حداقل هفت اثر شاخص در قالب مقاله، سرمقاله، یادداشت و ستون‌نویسی مطبوعاتی حداکثر تا تاریخ 7/12/91 به آدرس پست الکترونیکی mehrannews90@gmail.com  به صورت word ارسال کنند.

انتهای پیام/2246/ج30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول