اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تبیین مدیریت خانواده

کتاب «خود را به که بسپاریم» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب«خود را به که بسپاریم» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «خود را به که بسپاریم» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتشار «کتاب خود را به که بسپاریم» اظهار کرد: این کتاب از سلسله کتاب‌های مشاوره است که در ارتباط با مدیریت خانواده تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فصل نخست این کتاب مطالبی درباره چیستی ضرورت سرپرست خانواده و ضرورت وجود مدیر یا سرپرست برای خانواده از دیدگاه اسلام مطرح می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در فصل دوم کتاب با عنوان روش مدیریت خانواده مباحثی مانند اصول حاکم بر خانه و خانواده، تقسیم کار زن و مرد، مرد در خانواده و نقش صمیمیت زن و مرد در نحوه مدیریت خانواده تبیین می‌شود.

وی یادآور شد: در فصل سوم با عنوان مشکلات مدیریت خانواده مطالبی با عناوینی مانند «همسرم از من حرف شنوی ندارد»، «گاه می‌دانم تصمیمی که شوهرم درباره یک مسئله گرفته اشتباه است»، «شوهرم فردی بی‌کفایت در اداره منزل و سرپرستی است» و «شوهرم فردی کم‌جرأت است» مطرح شده است.

روحانی درباره مطالب این کتاب عنوان داشت: مؤلف در این کتاب نظر اسلام را درباره مدیر خانواده مطرح می‌کند که پاسخگوی سؤالاتی مانند آیا برخورداری مردان برای حق سرپرستی بر همسر دلیل برتری جنس مرد بر زن است؟ آیا مرد در مقام مدیر و سرپرست حق زورگویی و سلطه‌جویی بر همسر و فرزندان دارد؟ آیا مرد حق دارد همسر خود را از خروج از خانه منع کند؟ آیا ریاست همسر، شوهر و خانواده به معنای آن نیست که زن هیچ اختیاری از خود ندارد و باید در همه امور کاملا مطیع و گوش به فرمان شوهر باشد؟ اصول حاکم بر مدیریت خانواده کدام است انواع روش‌های مدیریت خانواده چیست؟ خواهد بود.

وی با بیان اینکه خانواده ماندگارترین نهاد بشری است گفت: نهاد خانواده کهن‌ترین نهاد بشری است و آدمی در خانواده چشم به هستی می‌گشاید و دیدن و شنیدن را مشق می‌کند و در بستر آن به کمال می‌رسد.

کتاب «خود را به که بسپاریم» توسط مجتبی حیدری در 82 صفحه تألیف شده و با تیراژ 3 هزار عدد و قیمت 2 هزار و 200 تومان در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول