اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

تربیت فرزندان باید بر اساس اصول دینی باشد

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: برای اینکه بتوانیم فرزندی صالح داشته باشیم باید بر اساس گفته‌های دین عمل کنیم.

تربیت فرزندان باید بر اساس اصول دینی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش جشن عبادت در مدرسه امام حسین (ع) مشهد اظهار کرد: جهاد والدین این است که به هر وسیله‌ای اجازه ندهند دشمن در آنها نفوذ کند، اسلام دینی است که روش تربیت فرزندان را به خوبی به ما نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی ادامه داد: باید مراحل سنی فرزندانمان را درک کنیم و بر اساس سن آنها و شرایطشان با آنها برخورد کنیم؛ به طور مثال والدین باید بدانند که با فرزندی که در سن 15 تا 17 سال است چگونه رفتار کنند، زیرا این سن حساس‌ترین سن نوجوان است و اگر رفتاری اشتباه با نوجوانمان داشته باشیم، ممکن است مشکلاتی جبران‌ناپذیر را ناخواسته برای او فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین چگونگی تربیت فرزندان است و هر پدر و مادری این آرزو را دارد که فرزندی صالح داشته باشد، به همین دلیل اگر ما بخواهیم فرزندی داشته باشیم که پیرو راهی درست و اسلامی باشد، باید به نکاتی که ائمه در مورد تربیت فرزند و نوجوانان فرموده‌اند توجه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی خاطر نشان کرد: پدر در رأس خانواده قرار دارد اما این بدان معنا نیست که بخواهد در خانه حکومت کند، بلکه باید با فرزندانش دوست بوده و با آنها ارتباطی صمیمی داشته باشد، بسیاری از مشکلات جوانان ما را اگر ریشه‌یابی کنند، برمی‌گردد به خانواده‌ها و مشخص می‌شود که والدین در شکل‌گیری شخصیت فرزندانشان نقش مهم و اساسی دارند.

وی افزود: امیدوارم والدین تمام تلاش خود را برای تربیت فرزندی صالح داشته باشند و نگذارند که دشمنان ما به اهداف خود برسند.

انتهای پیام/70028/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول