اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی خبر داد

کمبود تجهیزات از عمده مشکلات مراکز درمانی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداستی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: کمبود تجهیزات در بخش‌های مختلف بیمارستانی مهم‌ترین چالش پیش روی این دانشگاه در توسعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

کمبود تجهیزات از عمده مشکلات مراکز درمانی آذربایجان‌غربی

کورش ساکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون مهم‌ترین مشکلات پیش روی توسعه خدمات بهداشتی درمانی در آذربایجان‌غربی کمبود تجهیزات بیمارستانی، بودجه اندک استانی و همچنین کمبود اعضای هیئت علمی را شامل می‌شود و پیگیری‌ها برای رفع این موانع تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

وی با بیان اینکه خدمت در حوزه سلامت و بهداشت جامعه باید نسبت به سایر خدمات دقیق‌‌تر، مستحکم‌‌تر و بدون توجه به ارزش مادی و مرز جغرافیایی انجام شود، افزود: هم‌اکنون بسیاری از شهرهای استان از کمبود امکانات سخت‌افزاری و منابع انسانی در بخش بهداشت و درمان محروم هستند که باید مسئولان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

وی در زمینه بالا بودن هزینه‌های تأمین تجهیزات پزشکی و اداری، گفت: مدیران مراکز بهداشتی باید در حفاظت و نگهداری از تجهیزات و وسایل پزشکی دقت نظر بالاتری داشته باشند و به منظور ارائه خدمات مطلوب بهداشتی باید برآوردی صحیح از تجهیزات پزشکی و دارویی داشته و همیشه ذخیره کافی در مراکز بهداشت و درمانی موجود باشد.

ساکی عقب‌ماندگی سیستم‌های اداری را از دیگر مشکلات موجود در طولانی ‌شدن روند ارائه خدمات دانست و اضافه کرد: در راستای ارتقای سیستم‌های اداری در دستگاه‌های اجرایی مختلف اقدامات بسیار زیادی شده است ولی انتظار می‌رود بیش از این برنامه‌ریزی شده و اقدامات بیشتری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هم‌اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که فارغ از هرگونه محدودیت زمانی و مکانی اطلاعات لحظه به لحظه از یک قاره به نقطه دور افتاده‌ای در قاره دیگر منتقل می‌شود بر این‌ اساس کشور ما و به دنبال آن آذربایجان‌غربی نباید از قافله صاحبان سیستم الکترونیک و سیستم بدون کاغذ عقب بماند.

ساکی همچنین خواستار ایجاد دانشگاه‌های مجازی در استان شد و گفت: در صورت ایجاد دانشگاه‌های مجازی بسیاری از مشکلات از جمله بعد مسافت و هزینه نقل و انتقال رفع می‌شود و دانشجویان با اساتید توانمند ارتباط پیدا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی امروزه در بعضی نقاط دنیا به گونه‌ای بسترسازی شده است که دانشجویان به طور همزمان از محضر اساتید در نقاط دور از هم بهره‌مند می‌شوند به طوری که می‌توان گفت این موضوع در ارتقای سطح یادگیری تأثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه برای استفاده از دستاوردهای عظیم بشری باید تلاش شود، خاطر نشان کرد: امیدواریم با بهره‌مندی از این علوم و فنون به نقطه‌ای برسیم که برای حضور افراد چندان هزینه نکرده و عوارض کار بر پرسنل تحمیل نشود.

انتهای پیام/61012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول