اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سمیرم خبر داد

سرانه فضای سبز در سمیرم 6 متر است

خبرگزاری فارس: شهردار سمیرم گفت: سرانه فضای سبز در سمیرم 6 متر است.

سرانه فضای سبز در سمیرم 6 متر است

علی‌اکبر سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از پیشرفت 50 درصدی طرح ورودی شهر سمیرم از سمت شهرضا و نیز ساماندهی بلوار دفاع مقدس خبر داد و افزود: به منظور روان سازی ورودی شهر سمیرم با همکاری اداره راه و شهرسازی سمیرم این مسیر دو بانده شده است.

وی با اشاره به احداث مبلمان شهری در ورودی شهر با همکاری اداره میراث فرهنگی اظهار کرد: برای اجرا و تکمیل طرح ورودی شهر نیاز به تملک و آزادسازی 14باب ساختمان واقع در طرح ورودی از سمت شهرضا است که نیاز است مالکان آن نسبت به فروش آنها به شهرداری سمیرم اقدام کنند.

شهردار سمیرم از تامین آب برای آبیاری فضای سبز ورودی شهر توسط یک رشته قنات با دبی بالا خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح بخش عظیمی از فضای سبز شهر را می‌توان آبیاری کرد.

وی همچین روکش آسفالت خیابان‌های شیخ صدوق، انقلاب، باهنر، میرزارضا کرمانی، بلوار ابن سینا و احداث 20 متری قند و شکر اشاره کرد و افزود: طی یک سال گذشته 45هزار مترمربع از معابر سمیرم با بخشی از اعتبارات استانی و و سایر منابع درآمد شهرداری زیرسازی و آسفالت شده است.

سلطانی اضافه کرد: اکثر گذرگاه‌های فرعی شهر سمیرم متناسب با اصول شهرسازی طراحی نشده و به همین دلیل در شرایط سخت زمستانی با مشکلاتی مواجه می‌شویم و اکنون در حال بهسازی و تعریض برخی معابر هستیم.

وی در ادامه سرانه فضای سبز در سمیرم را شش متر اعلام کرد و افزود: در برنامه میان مدت شهرداری سمیرم سرانه فضای سبز این شهر 9 متر پیش‌بینی شده است.

شهردار سمیرم از گرفتن مجوز 15حلقه چاه آب برای تأمین آب فضای سبز سمیرم خبر داد و اظهار کرد: تاکنون سه حلقه چاه آب در سمیرم به بهره‌برداری رسیده است.

وی به احداث آبشار مصنوعی در مسیر رودخانه آبشار اشاره کرد و گفت: امسال بهسازی و چمن کاری 4هزار متر فضای سبز، چمن کاری و بهسازی انجام شد.

سلطانی احداث پارک دریاچه، پل شورا و خیابان شورا را از طرح‌های عمده شهرداری سمیرم عنوان کرد و افزود: خیابان شورا حد فاصل فلکه قائم در ورودی جنوبی سمیرم به سمت ورودی شرق(خیابان قدس) به طول 1.5 کیلومتر و عرض 30 متر در سال 92 به بهره‌برداری می رسد.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری این طرح بارترافیکی سطح شهر کاهش می‌یابد.

به گزارش فارس، شهر سمیرم با یک‌هزار و 100 هکتار مساحت و جمعیت 25هزار نفری در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول