اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پارک‌ها و فضای سبز اصفهان:

مدیریت توزیع عادلانه فضای سبز در اصفهان اجرایی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: مدیریت توزیع عادلانه فضای سبز با احداث 78 پارک شهری و 252 پارک محلی در اصفهان اجرایی شد.

مدیریت توزیع عادلانه فضای سبز در اصفهان اجرایی شد

داریوش فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان به منظور مدیریت توزیع مناسب فضای سبز توسعه و حفظ پارک‌های شهری، ایجاد و احیای پارک خطی توسعه فضای سبز در ابنیه، دیوار، پل‌ها و بزرگراه‌های سطحی شهر و جابه‌جایی درختان در مسیر طرح‌های عمرانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با مدیریت فضای سبز شهری می‌توان هر شهری را با توجه به ظرفیت و ظرفیت‌های موجود در فضای سبز و متناسب با محیط فراهم کرد که سال‌ها اثرات مطلوب خود را به شهر ارزانی دارد.

سرپرست پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: در سال 1382 تعداد پارک‌های محلی 515 و پارک‌های شهری 26 قطعه بود که به منظور توسعه و حفظ فضای سبز شهری و افزایش تعداد پارک‌های محلی و همچنین بهره‌مندی بیشتر شهروندان از به 949 پارک محلی و 64 پارک شهری در سال 1389 افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به ازریابی عرصه‌های فضای سبز و طبقه بندی آنها بر اساس تعاریف جدید و خارج کردن قطعات فاقد ظرفیت تفرجگاهی از آمار پارک‌ها در سال 1390 افزایش تعداد پارک‌های شهری محلی و قطعات سبز در سال 1391 به 78 پارک شهری 252 پارک محلی 96 پارک همسایگی و 255 فضای سبز احداث پارک‌های محلی در مناطق شمال و شمال شرقی شهر به منظور استفاده بهینه شهروندان از بوستان‌ها و با هدف محرومیت زدایی و توزیع متوازن فضای سبز شهری در مناطق 11، 14، 2، 9 انجام شده است.

فتحی تصریح کرد: ایجاد و احیا پارک‌های خطی ایجاد پارک‌های خطی به منظور حفظ شادابی محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی و همچنین توسعه پارک‌های خطی با انجام آزادسازی و بدنه سازی احیا و دو طرفه کردن 11 نهر به مساحت 270 کیلومتر طول با هزینه 100 میلیارد ریال هزینه اجرایی شد.

وی در مورد توسعه فضای سبز در ابنیه، دیوار، پل‌ها و بزرگراه‌های سطح شهراصفهان گفت: با توجه به محدودیت فضاهای موجود در محیط  شهری اصفهان سعی در استفاده حداکثری از فضاهای موجود شهری را داشته ایم و با ترویج و آموزش ایجاد بدنه بالکن ها، دیوارها، و بام سبز در منازل  که در هر ماه به طور متوسط 900 نفرساعت بوده است اقدام به ایجاد فضای سبز کرده‌ایم.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: طراحی و اجرایی دیواره سبز  شهری مانند بزرگراه شهید خرازی پایه‌های پل شهید عرب پل‌های عابر پیاده اتوبان صیاد شیرازی و ایستگاه مترو منطقه 12 را عملیاتی کرده‌ایم.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول