اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

ترسیم سبک زندگی بر مبنای ارزش‌های اخلاقی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در ترسیم سبک زندگی باید به ارزش‌های اخلاقی و تربیت دینی توجه و فرزندان را از همان دوران کودکی قانع تربیت کرد.

ترسیم سبک زندگی بر مبنای ارزش‌های اخلاقی باشد

حجت‌الاسلام علی توکلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه سبک زندگی هر فرد نشانه‌ای از روحیات، نیازها، تمایلات و تربیت خانوادگی اوست، اظهار داشت: شکل‌گیری سبک زندگی را نباید در اختیار نوع روابط اجتماعی قرار داد.

وی گفت: اگر قرار باشد، تسلیم فضای حاکم بر روابط اجتماعی باشیم نه می‌توان، شخصیت ثابتی برای خود تعریف کرد، نه می‌توان، آرامش مورد نیاز خود را تأمین و نه می‌توان در اعتقادات مذهبی خود پایبند باشیم.

توکلی تصریح کرد: قصور و تقصیر قشر وسیعی از افراد در این است که نخواسته‌اند، زندگی خود را بر مبنای باورهای دینی و روحیات و داشته‌های خود تنظیم کنند، اینگونه افراد نه‌تنها نمی‌توانند بر اشخاص پیرامونی خود اثرگذار باشند، بلکه خود نیز در روابط اجتماعی دچار بحران و سردرگمی می‌شوند.

وی افزود: افراد چون نمی‌توانند در تعامل با اجتماع، افراد، فامیل، دوستان و همکاران همانند آنان شوند و نیازهای درونی خود را تأمین نشده می‌بینند، دچار یک نوع سوءظن و بدبینی می‌شوند که در بسیاری از موارد نتیجه این بدبینی پرخاشگری و ناشکیبایی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه این افراد فشارهای درونی خود را اینگونه بروز داده و تخلیه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اینها می‌خواهند، همانند دیگران زندگی کنند و چون نمی‌توانند و قانع هم نیستند و به داشته‌های خود راضی نیستند، حداقل کاری که می‌کنند در مقابل ناملایمات، نابردبار می‌شوند که امروز در ادبیات بسیاری از مردم به کاهش سطح تحمل مردم تعریف و توصیف می‌شود.

وی افزود: ریشه این کاهش همه جا فقر نیست، بلکه توقعات زیاد و حرص و طمع است، به همین دلیل در روایات دینی ما از قناعت به عنوان یک سرمایه نام برده می‌شود.

توکلی خاطرنشان کرد: فرد قانع اهل چشم و هم‌چشمی نیست، دچار تلاش منجر به خستگی نمی‌شود، دروغ نمی‌گوید، همیشه از خدا راضی و شاکر است و نگاهش به زندگی دیگران نیست.

وی گفت: بنابراین در ترسیم سبک زندگی باید به ارزش‌های اخلاقی و تربیت دینی توجه و فرزندان را از همان دوران کودکی قانع تربیت کرد تا در بزرگسالی دچار پرخاشگری در روابط اجتماعی نشوند و در مقابل هر آنچه که با طبعشان خوش نیامد، برخورد تند و ناملایم نداشته باشند.

انتهای پیام/2446/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول