اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز مطرح کرد

جایگاه ویژه شیراز در تولید شاخص‌های سبک زندگی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: شیراز جایگاه بسیار ویژه‌ای را در تولید شاخص‌های سبک زندگی با الگوی پیشرفت دارد.

جایگاه ویژه شیراز در تولید شاخص‌های سبک زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ زاده در نخستین همایش سبک زندگی ویژه بانوان تشکل‌های مردم‌نهاد که در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد، با اشاره به طرح مبحث تمدن نوین اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مقام معظم رهبری، مبحث تمدن نوین اسلامی را مبتنی بر الگوی پیشرفت که منجر به شاخصه‌های سبک زندگی می‌شود، مطرح فرمودند.

وی با بیان اینکه تعمیق متون اسلامی، توصیه‌ای است که از ائمه اطهار (ع) به ما رسیده است، خاطرنشان کرد: شیراز به عنوان مهد تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی و همچنین سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران، جایگاه بسیار ویژه‌ای را در تولید مطالب و متون تمدن نوین اسلامی و شاخص‌های سبک زندگی با الگوی پیشرفت دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز افزود: قرآن کریم، نهج‌البلاغه، نهج‌الفصاحه، رساله حقوق امام سجاد (ع) و مفاتیح‌الحیوه به عنوان پنج منبع جدی در منشور شهروندی و سبک زندگی را مورد استفاده قرار دادیم.

فرخ زاده با بیان اینکه امروز، یادگیری به عنوان یک اصل اساسی در جوامع مطرح است، ابراز داشت: اگر جامعه‌ای به سمت یادگیری نرود هیچ‌گاه نمی‌تواند یاددهنده باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شهرمان باید توحیدمحور باشد، تصریح کرد: ممکن است کم‌توجهی‌هایی از سوی برخی شهروندان در جامعه وجود داشته باشد، اما مردم ما به صورت قلبی و ذاتی بهترین بهترین‌ها هستند.

فرخ زاده ادامه داد: باید شهری برازنده عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران و مهد تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی داشته باشیم و کارهایمان را مبتنی بر خردورزی، اخلاق و قانون و حقوق انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش استانی سبک زندگی ویژه بانوان تشکل‌های مردم‌نهاد استان فارس، خاطرنشان کرد: همین اندازه که بتوانیم خود و خانواده‌مان را نگه داریم، توانسته‌ایم جامعه را حفظ و آن را در راستای الگوها و شاخص‌های صحیح هدایت کنیم.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول