اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه قدس در گرگان:

زندگی انسان مسلمان باید در اوج عزت باشد

خبرگزاری فارس: جانشین سپاه قدس با بیان اینکه زندگی انسان مسلمان باید در اوج عزت باشد، تأکید کرد: هیچ‌کس حق ندارد عزت خودش را بفروشد.

زندگی انسان مسلمان باید در اوج عزت باشد

به گزارش خبرگزار فارس از گرگان، اسماعیل قاآنی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای بی‌سیم‌چی استان گلستان که در حسینیه غدیر سپاه نینوا گلستان برگزار شد، اظهار داشت: عزیز زندگی کردن را امام راحل تعریف کردند و امروز رهبر معظم انقلاب این مسیر را با قدرت ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه شهدا علم‌های افتخار هر ملتی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: یکی از مهمترین شاخصه‌های شهدا این است که علمدار عزت ملت، مسلمان هستند. بنابراین وقتی انسان‌های با عزت، ایثارگر و فداکاری در درون یک ملتی باشند و وقتی که در عرصه مبارزه می‌آیند و همه وجودشان را برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها نثار می‌کند آن وقت ملتی عزیز و بزرگ می‌شود.

عزت ریشه در فرهنگ اسلامی دارد

جانشین سپاه قدس بیان داشت: انقلاب اسلامی در طول 34 سال عمر مبارک خود در سخت‌ترین شرایط با عزت از بین همه سختی‌ها و فشارها گذر کرده و سرافرازانه به انتهای میدان رسیده است.

قاآنی افزود: در تحریم، جنگ تحمیلی، مسائل امنیتی، موضوعات سیاسی، مسائل علمی و هر موضوعی که وارد شویم این انقلاب با عزت زندگی کرده است.

وی با بیان اینکه فشارهای دشمن کم نیستند، خاطرنشان کرد: علیرغم فشارهای دشمن همچنان لبخند شادی از چهره مردمی که زیر فشار هستند برداشته نمی‌شود چون آنها عزیزند و باعزت زندگی می‌کنند و این مهم ریشه در فرهنگ اسلامی دارد.

کسی که قناعت دارد باعزت از کنار کمبودها می‌گذرد

جانشین سپاه قدس از علما و روحانیون خواست تا در تدوین موضوعات مذکور در جامعه تلاش کنند و یادآور شد تعالیم مکتب شیعه هر کدامشان باعث عزت پیدا کردن است.

قاآنی برخورداری از قناعت را در فرهنگ دینی یک ارزش مهم قلمداد کرد و ابراز داشت: کسی که قناعت دارد، باعزت می‌تواند از کنار کمبودها گذر کند.

وی یکی از ویژگی‌های شهدا را در زدودن غبار از عزتی که جلودار آن امام بودند، برشمرد و گفت: شهدا عزتی که روی آن غبار گرفته بود را برای ملت شفاف کردند.

مسلمان مقاوم و مستحکم است

جانشین سپاه قدس با تأکید بر اینکه مقاومت جزو فرهنگی دینی و اسلامی است خاطرنشان کرد: موضوع مقاومت مسئله مهمی است که همه ما حداقل روزی 10 بار در بهترین حالات شبانه‌روز از خداوند متعال طلب می‌کنیم، لذا باید در این صراط، محکم و استوار باشیم.

قاآنی افزود: فرهنگ صراط همیشه افقی نیست، گاهی عمودی بودنش مهم‌تر از افقی بودن است که انسان در مسیر درست قرار بگیرد، لذا کسی که به معاد درست نگاه کند در مسیر مستقیم گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه مسلمان، مقاوم و مستحکم است، اظهار داشت: واژه استقامت به آن معناست که هر چه فشار بیشتر می‌شود استقامت نیز بیشتر می‌شود که شهدا این مهم را در مسیری که انتخاب کردند به همه ملت مسلمان و دیگر ملت‌های مسلمان نشان داده‌اند.

مسیر شهدا را باید گرامی و از آن درس بگیریم

جانشین سپاه قدس افزود: شهدای عالی مقام در ابعاد مختلف وقتی به آنها فشار می‌آمد، جلو می‌رفتند و به هر شکل ممکن استحکام خود را حفظ می‌کردند.

قاآنی در پایان ابراز داشت: مسیر شهدا را باید گرامی داشته و از آن درس بگیریم و این راه را باعزت طی کنیم.

در این مراسم از سه خانواده شهید احمد زارعی، محمدنبی صلبی، محمدعلی یوری تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/2307/ب40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول