اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی همایشی

14 نفر از مهندسان بسیجی قم تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همایش بسیج مهندسان قم برگزار و طی آن از 14 نفر از مهندسان بسیجی قم تجلیل شد.

14 نفر از مهندسان بسیجی قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این همایش شنبه شب در سالن همایش‌های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد و جمع کثیری از اعضای جامعه مهندسی قم در آن شرکت داشتند.

آیت‌الله مصباح یزدی، سردار مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، حجت‌الاسلام سید حسن اکبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم و برخی از اعضای هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) میهمانان ویژه این همایش بودند.

در ابتدای همایش حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، از اساتید حوزه علمیه قم و عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا سخنرانی کرد و با اشاره به احساس نزدیکی رزمندگان اسلام به امام زمان(عج) عنوان داشت: این افراد در سخت‌ترین شرایط و حتی در محاصره دشمن نیز تنها اسم امام زمان(عج) و نایب او را بر زبان جاری می‌کردند و هدفی جز تبعیت از ولی فقیه نداشتند.

وی افزود: پذیرش ولایت ‌الله مهمترین اصل در زندگی انسان به شمار می‌رود و در زمان ما مصداق پذیرش این ولایت، تبعیت از ولی فقیه زمان و نایب عام امام عصر(عج) است.

حجت‌الاسلام سید حسن اکبری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) سخنران دیگر این مراسم بود؛ وی با بیان اینکه این مراسم بزرگداشت سبب ارج نهادن به ارزش‌های ناب الهی و انسانی است خاطرنشان کرد: مهندسان بسیجی امروز مایه افتخار جامعه ایران هستند و می‌توانند نظام اسلامی را در رسیدن به قله‌های کمال یاری کنند.

در ادامه آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه یکی از مظاهر مهندسی خلقت، تفاوت در سلایق و انگیزه‌هاست گفت: به وجود آمدن تمدن‌های گوناگون نتیجه همین طراحی الهی است؛ در جوامع گوناگون و بر اساس همین ویژگی انسانی برخی افراد دارای برجستگی‌هایی هستند که دیگران نمی‌توانند به او برسند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه در نظام‌های سرمایه‌داری تنها سرانه اسمی ثروت افزایش می‌یابد اظهار کرد: در نظام اسلامی همه پیشرفت‌ها به عنوان بستری برای پیشرفت انسانیت هستند؛ برای تحقق این مهم انبیای الهی و جانشینان آنها سعی در یک مهندسی کامل داشتند تا این بینش در همه اقشار به وجود بیاید.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بسیج را واسطه‌ای دانست که این وظیفه را بر عهده گرفته و در ادامه خاطرنشان کرد: امام راحل بسیج را بنیان نهاد تا در همه اقشار و حرفه‌ها حضور داشته باشد و مهندسی فرهنگی و اجتماعی جامعه را بر عهده بگیرد؛ ثمرات بسیج در مسائل نظامی، آموزشی و علمی نصیب ملت ایران شد و این امر همچنان تداوم دارد.

در پایان این همایش با اهدای لوح و جوایزی به 14 نفر از مهندسان برتر بسیجی از زحمات آنها در عرصه علم و جهاد فرهنگی تجلیل شد.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول