اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار سمنان:

اخلاق مهندسی در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: دائماً‌ باید بر این مسئله تأکید داشت که اخلاق مهندسی در جامعه نهادینه شود.

اخلاق مهندسی در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پرهام جان‏فشان‏عراقی در هفتمین جشنواره ملی روز مهندسی در استان سمنان که با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان سمنان، نماینده مردم شهرستان‏های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سمنان، خانواده معزز شهید حسن شاطری، رؤسای نظام مهندسی و مدیران ادارات کل استان سمنان در سالن اجتماعات هلال احمر سمنان برگزار شد، بیان کرد: استان سمنان با همه مشکلات و کاستی‌هایی که مردم احساس می‌کنند، در جهت توسعه دانش، علم، تکنولوژی،‌ صنعت و بخش‌های عمرانی و ساختمانی رتبه‌بندی خوبی در کشور دارد.

وی افزود: وجود 120 هزار نفر دانشجو در استان سمنان و در شهرستان‌های مختلف گواه تربیت سرمایه عظیم انسانی در این استان است.

وی با بیان اینکه در بخش عمرانی به لحاظ سرمایه‌گذاری کمبودی نداریم، افزود: مهندسین نقش مهمی در توانمندسازی توسعه دارند و البته لازمه این امر اخلاق مهندسی است که باید جدی گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «هر کس هر کاری را که انجام می‌دهد، خوب انجام دهد» و اکنون اگر به عمق این اندیشه و تفکر بیندیشیم و اگر این امر اتفاق بیفتد، همه مشکلات حل‏شدنی است و می‌توانیم زیر پرچم مقام معظم رهبری، سکان‌دار انقلاب به پیشرفت‌های بیشتری دست یابیم.

جان‏فشان‏عراقی در بخش دیگری از سخنان خود به فلسفه نامگذاری روز مهندس هم‏زمان با سالروز خواجه نصیر‌الدین طوسی اشاره کرد و بیان کرد: خواجه نصیر طوسی به تمام معنا حکیم و علامه بود؛ یعنی بحر‌العلومی بود که مسلط به امور مهندسی، ریاضیات،‌ علوم تجربی و فقیهی عالی‏قدر بود.

وی افزود: این الگوی مهندسی در بحث اخلاق سرآمد زمان بود و در کتاب «اخلاق ناصری» فلسفه علم اخلاق را در حوزه‌های علمیه تغییر داد و در واقع مجموعه عقاید و اندیشه‌های شیعی را گردآوری کرد.

معاون عمرانی استاندار سمنان اظهار داشت: وجود 19 جلد کتاب و رساله مبین این است که انسان باید در راه علم و دین سرمایه‌گذاری کند؛ همان‏گونه که این عالم جلیل‌القدر این‏گونه رفتار کرد و زندگی‌اش مجموع علم و اخلاق بود و این همان چیزی است که جهان بشری امروزی به آن نیاز دارد.

جان‏فشان‏عراقی افزود: به همین مناسبت، سالروز این مهندس با اخلاق، روز مهندس نام گرفت تا درس بزرگی برای تمامی انسان‌ها به ویژه برای مهندسان باشد.

در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره روز ملی مهندسی در استان سمنان در سالن هلال احمر سمنان با برپایی نمایشگاهی، دستاوردها و توانمندی‌های مهندسان استان در راستای ارتقای تولیدات داخلی به معرض نمایش درآمد.

در این نمایشگاه، 12 غرفه از شرکت‌های مختلف توانمندی خود را به نمایش گذاشتند که هر کدام ایفاگر سهمی در تحقق شعار تولید ملی هستند.

انتهای پیام/2249/ب۳۰ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول