اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر:

رکورد ایرانی دومینو ثبت جهانی شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر گفت: رکورد ایرانی دومینو در چینش مهره‌ها برای ثبت جهانی مورد توجه قرار گیرد.

رکورد ایرانی دومینو ثبت جهانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، نخستین دوره مسابقات ملی دومینو در شمال کشور، پیش از ظهر امروز با حضور 35 تیم دانشجویی و دانش‌آموزی از خراسان رضوی و جنوبی، تهران، اصفهان، خوزستان، همدان و مازندران در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر آغاز شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر در آیین گشایش این مسابقات، مهره‌های دومینو را فراتر از لوازم ورزشی یا سرگرمی دانست که توانست پیوند خوبی بین علم و هنر ایجاد کند و در کنار مهارت‌های ذهنی، موجب تقویت مهارت‌های جسمانی شود.

محمدرضا باقرزاده با اشاره به مفهوم سازمان یاد گیرنده در علم مدیریت پنج ویژگی را در این سازمان مورد بررسی قرار داد و نخستین ویژگی آن را تسلط شخصی عنوان کرد و افزود: هر فرد با وجود عقاید شخصی باید نقش خلاق در تیم ایجاد کند و از رخوت و جمودی فاصله بگیرد.

وی ایجاد چشم‌انداز مشترک، اصلاح مدل‌های روانی، یادگیری تیمی و تفکر سیستمی با هدف یکپارچه دیدن فضای تیم را از دیگر مراحل یادگیری سازمانی ذکر و تاکید کرد: اگر چنین نگرشی در تیم‌های دومینوی کشور اعمال شود و دانشجویان و دانش‌آموزان در ثبت رکوردهای خود از نگاه بومی شناختی ایرانی بهره گیرند، دومینو با آرمانی ملی و دینی در جهان به نام ما ثبت می‌شود.

باقرزاده در ادامه سخنانش تصریح کرد: دومینو هر چند پدیده‌ای خارجی است ولی می‌شود مانند بسیاری از پدیده‌های نوظهور که وارد کشور شدند در تاثیر فرهنگ ایران قرار گرفتند با نگاه بومی، مذهبی و ملی علاقه‌‌مندان ایرانی، در رکوردزنی‌ها و نوع چینش مهره‌ها با تلفیقی از فرهنگ ایرانی اسلامی به ثبت جهانی برسد.

انتهای پیام/86008/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول