اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

پشتیبانی بانوان در دوران دفاع مقدس موجب پیروزی رزمندگان شد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حضور و پشتیبانی بانوان در دوران دفاع مقدس به پیروزی رزمندگان در این دوران کمک شایانی کرد.

پشتیبانی بانوان در دوران دفاع مقدس موجب پیروزی رزمندگان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در یادواره شهدای زن استان زنجان، اظهار کرد: تاکیدات امام خمینی (ره) در خصوص نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه نقش بانوان در انقلاب اسلامی کمتر از مردان نیست، افزود: از دیدگاه امام راحل در برخی موارد زنان جلوتر از مردان جامعه گام بر می‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان چندین عامل را در پیروزی انقلاب اسلامی مهم عنوان کرد و افزود: این عوامل به صورت سلسله‌وار در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند.

وی با بیان اینکه عوامل پنهان و آشکاری در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند، خاطرنشان کرد: عوامل پنهان این پیروزی تاثیرگذارتر هستند.

*تظاهرات در شکستن ابهت طاغوت نقش اساسی داشت

آیت‌الله خاتمی نقش تظاهرات و اعتراض‌های خیابانی را در پیروزی انقلاب اسلامی مهم دانست و گفت: تظاهرات و راهپیمایی‌ها در شکستن ابهت طاغوت نقش اساسی داشت.

وی حضور بانوان را در تظاهرات علیه رژیم پهلوی تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: نقش زنان در این راهپیمایی‌ها بی‌بدیل بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در کنار غیرت دینی مردان حضور بانوان موجب کسب موفقیت‌های بی‌نظیر در انقلاب شد، افزود: حمایت‌های قوی بانوان موجب حضور جدی مردان در صحنه می‌شد.

وی با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: حضور و پشتیبانی بانوان در دوران دفاع مقدس نیز به پیروزی رزمندگان در این دوران کمک شایانی کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بانوان در غیاب مردان امنیت خانواده را تامین می‌کردند، یادآور شد: در غیاب مردان تامین امنیت کانون خانواده به عهده زنان بود.

وی نقش زنان را در بعد نرم‌افزاری جنگ موثر دانست و گفت: تلاش بانوان در عرصه‌های مختلف بی‌نظیر بود.

*نقش مدیریتی بانوان در دوران دفاع مقدس

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نقش مدیریتی بانوان را در دوران دفاع مقدس در نهاد خانواده تاثیرگذار عنوان کرد و یادآور شد: مدیریت بانوان موجب آرامش خاطر رزمندگان در دوران دفاع مقدس می‌شد.

وی بر ضرورت برگزاری یادواره‌های شهدای زن به صورت پررنگ تاکید کرد و گفت: باید به شهدای زن بهای بیشتری داده شود.

آیت‌الله خاتمی ایمان به خداوند متعال، پافشاری بر ایمان و ارزش‌های انقلابی را از ویژگی‌های مردم ایران برشمرد و افزود: تلاش برای حفظ آرمان‌های شهدا از دیگر ویژگی‌های ملت ایران است که دشمنان همواره با چنین روحیه‌ای در دشمنی هستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران 35 سال است که با چنگ دندان از نظام اسلامی دفاع می‌کنند، خاطرنشان کرد: دفاع از نظام اسلامی بر عهده همه افراد جامعه است.

انتهای پیام/73003/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول