اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس مطرح کرد

تاثیر دانشگاه فرهنگیان در ارتقای رتبه علمی کشور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان متناسب با اساسنامه خود می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقای رتبه علمی کشور داشته باشد.

تاثیر دانشگاه فرهنگیان در ارتقای رتبه علمی کشور

محمدحسن ذوالانوار امروز در حاشیه مراسمی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان شیراز در حرم احمدبن موسی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: شغلی که دانشجویان این دانشگاه برای آینده خود انتخاب کرده‌اند به دلیل ارتباطی که با انسان‌ها دارد قابل ستایش است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان افرادی هستند که با پرورش و اعتلای همه‌جانبه خود می‌توانند آینده‌سازان کشور را تربیت کرده و جمهوری اسلامی ایران را به مقاصد مورد نظر برسانند.

ذوالانوار ادامه داد: مردان و زنان والا مقام بسیاری برای حفظ ایران اسلامی جان خود را فدا کرده‌اند و به همین دلیل دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان باید تلاش کنند ادامه ‌دهنده خون شهدای انقلاب باشند.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با قرآن مانوس شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: معلمی شغلی الهی است و دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان باید برای خودسازی تلاش کنند تا برای تربیت نسل آینده آمادگی لازم را به دست آورند.

محمدحسین روزی طلب افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید همواره بیش از گذشته قرآن را مطالعه کنند و با این کتاب عظیم مانوس باشند که عمیق‌ترین تعالیم برای تزکیه نفس و تعلیم و تربیت در قرآن موجود است.

وی تصریح کرد: معلمانی که نتوانند معانی و مفاهیم قرآن را درک کنند در آینده نیز نمی‌توانند به شکل مطلوب به تربیت دانش‌آموزان بپردازند و علاوه بر آن الگوی مطلوبی برای نسل آینده نخواهند بود.

دانشگاه فرهنگیان دستاورد تحول بنیادین آموزش و پرورش

رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان فارس نیز به خبرنگار فارس ابراز داشت: دانشگاه فرهنگیان از دستاوردهای سند تحول بنیادین است که خروجی آن افرادی تربیت یافته الهی، ایثارگر، فرهیخته، دانا و توانا خواهد بود.

علی افسری عنوان کرد: افرادی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شوند معلمانی وارسته با علم و اخلاق هستند که می‌توانند به دانش‌آموزان این مرز و بوم آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

وی بیان داشت: دانشگاه‌های فارس این استان را به قطب علمی کشور تبدیل کرده و با توجه به غنای تاریخ و فرهنگ این دیار این امر دور از انتظار نیز نیست.

افسری خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد بستر شکوفایی توانمندی فرهنگیان، معلمان و مدرسان فارس این استان سهم بیشتری در ارتقای رتبه ایران از دو رقمی به تک‌رقمی خواهد داشت.

رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان فارس اضافه کرد: برای دستیابی به این ارتقای رتبه، باید با مجامع علمی و آموزشی ارتباط تنگاتنگی ایجاد شده و نتایج تحقیقات در پایگاه‌های استنادی به ثبت رسانده شود.

ارتقای دانش در جامعه، مبارزه با توطئه دشمن

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی نیز گفت: دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره تلاش داشته‌اند که مسلمانان را در جهل و نادانی نگاه دارند و مانع از آن شوند که به روزگار درخشان دانشمندان بزرگ خود بازگردند.

آیت‌الله سید محمدمهدی دستغیب اذعان داشت: موفقیت‌های روزافزون دانشمندان مسلمان کشور به واسطه ایمان و توکل باعث شده تا ایران اسلامی جایگاه متفاوتی در جهان پیدا کند.

به گزارش فارس، سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان از اسفند ماه امسال آغاز می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول