اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خبر داد

پذیرش 254 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان لرستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: دانشگاه فرهنگیان در لرستان 254 دانشجو در دو رشته کارشناسی پیوسته علوم تربیتی و الهیات دانشجو می‌پذیرد.

پذیرش 254 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان لرستان

 سید حجت‌الله کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد در خصوص دانشگاه فرهنگیان استان لرستان گفت: یکی از رسالت‌های مهم تعلیم و تربیت در جامعه این است که انسان بتواند به کمال برسد و یکی از جنبه‌های مهم آن تقویت عزت و کرامت نفس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان تأکید کرد: در امر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باید ابتدا کرامت انسانی و عزت نفس را در دانش‌آموزان تقویت کنیم، اگر معلمی نتواند درس عزت نفس را به دانش‌آموزان آموزش بدهد بداند که تلاش بیهوده کشیده است.

کلانتری از جمله راه‌های به‌ دست آوردن عزت نفس به عبودیت و بندگی، تقوا و پرهیزکاری، اهتمام به اوامر الهی، پیروی از ولی امر مسلمین، انصاف، عفو و گذشت، تواضع و فروتنی، حفظ زبان، صله رحم، فرو بردن خشم، صبر، قناعت، شجاعت اشاره کرد و گفت: هر کدام از این مباحث آیات و حدیثی پشتوانه آن است و از معلمان خواسته فرصتی که برای آن ها پیش آمده است را غنیمت به شمارند.

وی ترک جهاد، فرار از دشمن، طمع، دنیاطلبی، بی‌احترامی به مردم، مجالست با دنیا دوستان و دروغگویی را از مواردی برشمرد که عزت نفس را از بین می‌برد و زائل می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در ادامه افزود: باید فرهنگ قدردانی و قدرشناسی از امام راحل(ره) و شهدا که توانستند این فضا را برای ما مهیا کنند نهادینه شود و شکرگزاری عملی هم این است که بتوانیم جهت خودسازی و اصل معارف تلاش کنیم.

کلانتری با اشاره به تحولات صورت گرفته در راستای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت: این تحولات در حقیقت ما را از یک تعلیم و تربیت تقلیدی و غیر بومی به سمت تعلیم و تربیت مبتنی بر فرهنگ خودمان سوق می‌دهد.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان بلندترین قطعه در تحول بنیان آموزش و پرورش است و زیرساخت تمام دانشگاه ها از این دانشگاه منشاء می‌گیرند و تولید این دانشگاه معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان نماینده تمام عیار فرهنگی و علمی در عرصه بین‌المللی دارای 64 پردیس دانشگاهی در سراسر کشوری است که دو عدد آن متعلق به استان لرستان است.

وی گفت: رویکرد دانشگاه فرهنگیان با ارتقاء آموزش عالی در این دانشگاه و با تربیت آموزش نیروهای آموزش و پرورش در جهت ارتقاء علمی آموزشی فعالیت می‌کند.

کلانتری افزود: با افتتاح این دانشگاه بیش از 254 دانشجو در دو رشته کارشناسی پیوسته علوم تربیتی و الهیات دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام/2304/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول