اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی زاهدان خبر داد

کشف 21 هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک محموله تینر در زاهدان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی زاهدان گفت: با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان زاهدان دست قاچاقچیان سوخت برملأ و 21 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

کشف 21 هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک محموله تینر در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، غلامرضا جعفری در این زمینه اظهار داشت: مأموران یگان امداد این شهرستان اواخر شب گذشته هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان کامیونی را که در کنار یک چهار دیواری مخروبه توقف کرده بود و چند نفر در حال بار کردن اجناسی در آن بودند، مشاهده کردند.

وی افزود: مأموران که به نحوه بارگیری و محموله کامیون مشکوک شده بودند پس از هماهنگی برای بررسی و تحقیقات بیشتر وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی زاهدان ادامه داد: افرادی که مشغول بارگیری بودند به محض مشاهده مأموران قصد فرار داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع پلیس پنج نفر به همراه راننده خودرو قبل از متواری شدن دستگیر شدند.

جعفری بیان کرد: افراد دستگیر شده در تحقیقات اولیه پلیس اظهار داشتند در حال بارگیری یک محموله تینر به یکی از شهرهای جنوبی استان بوده‌اند.

وی گفت: در بازرسی‌های مأموران از محموله کشف شده، مشخص شد این افراد قاچاقچی سوخت هستند و بطری‌های دو لیتری تینر توقیف شده نیز حاوی نفت سفید قاچاق است.

فرمانده انتظامی زاهدان افزود: مأموران انتظامی از این محموله توقیف شده موفق شدند 21 هزار لیتر نفت سفید که در بطری‌های تینر بسته‌بندی شده بود را کشف کنند و قاچاقچیان را که با جاسازی آنها در میان 580 بطری تینر روغنی قصد قاچاق این مقدار مواد سوختی را داشتند، ناکام بگذارند.

کشف 37 هزار لیتر سوخت قاچاق از بطری‌های آب مقطر

فرمانده انتظامی سیب و سوران گفت: پلیس شهرستان سیب و سوران با توقیف سه محموله آب مقطر بیش از 37 هزار لیتر نفت سفید و گازوئیل قاچاق را کشف و ضبط کرد.

رضا زینلی افزود: مأموران انتظامی شهرستان سیب و سوران این سه محموله قاچاق را موفق شدند در سه عملیات جداگانه طی هفته گذشته کشف کرده و قاچاقچیان سوخت را در اجرای شگرد جدیدشان ناکام بگذارند.

وی اضافه کرد: مأموران یگان امداد این شهرستان هفته گذشته دو دستگاه خودرو بنز که از شهرستان سیب و سوران عازم شهرستان سراوان بودند را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی سیب و سوران بیان کرد: مأموران انتظامی در بازرسی از محموله این دو کامیون که دارای بارنامه حمل آب مقطر بودند به محتویات بطری‌ها مشکوک شده و در بررسی‌های بیشتر متوجه جاسازی ماهرانه نفت سفید و گازوئیل در بطری‌های سه لیتری شدند.

زینلی ادامه داد: مأموران با توقیف بار این دو کامیون و پس از تخلیه کامل محموله آنها مقدار 25 هزار و741 لیتر نفت سفید و گازوئیل قاچاق را که در 8 هزار و 562 عدد گالن سه لیتری و 27 عدد گالن 20 لیتری بسته‌بندی شده بود کشف و ضبط کردند.

وی خاطرنشان کرد: 72 ساعت پس از این عملیات با شناسایی شگرد جدید قاچاقچیان سوخت و با تدابیر و بازرسی‌های دقیق خودروهای عبوری در محور سیب و سوران به شهرستان سراوان مأموران انتظامی موفق شدند مقدار 11 هزار و 368 لیتر نفت سفید قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران گفت: قاچاقچیان سوخت قصد داشتند این بار هم با همان روش این مقدار سوخت قاچاق را در 4 هزار و 290 بطری جاسازی و از کشور خارج کنند که با هوشیاری مأموران انتظامی از خروج این مقدار از سرمایه‌های ملی ناکام ماندند.

انتهای پیام/75002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول