اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد

روایت بوسیدن آجر حرم حضرت معصومه(س) توسط علامه طباطبایی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور به تشریح روایت بوسیدن آجر ورودی صحن حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) توسط علامه طباطبایی پرداخت.

روایت بوسیدن آجر حرم حضرت معصومه(س) توسط علامه طباطبایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام مصطفی پور‏محمدی عصر امروز در نشستی با حضور امام جمعه پردیس، رودهن، بومهن و آبعلی و شماری از مسئولان شهرستان پردیس با اشاره به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: مرحوم علامه بزرگوار، طباطبایی صاحب کتاب تفسیر «المیزان» و از بزرگان فلسفه اسلامی است.

وی ادامه داد: روزی وی با رسیدن به درگاه ورودی صحن حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آجرهای این حرم را بوسید.

پور‏محمدی خاطرنشان کرد: شخصی از علامه طباطبایی پرسید که چرا آجرهای ورودی این حرم را می‏بوسید؟ وی در پاسخ آن فرد گفت که « چه می‏گویید؟ اگر من می‏توانستم به احترام حضرت معصومه(س) آجرهای شهر قم را می‏بوسیدم.»

جایگاه رفیع بانوان در اسلام

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به جایگاه رفیع بانوان در جامعه اسلامی ایران تصریح کرد: جامعه اسلامی ایران برای بانوان بزرگی همچون حضرت فاطمه معصومه(س) و دیگر زنان بزرگوار جایگاهی ویژه قائل است.

پور‏محمدی عنوان کرد: در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) تحت عنوان روز زن و مادر همه نسبت به این عناصر ارزنده احترامی ویژه قائل می‏شوند.

وی اضافه کرد: در ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) نیز یک دهه با عنوان دهه فاطمیه، سوگواری همراه با تبیین زوایای متعدد شخصیتی آن بانوی مکرم اسلام در جریان است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: ایران اسلامی از وجود دو پایگاه قوی مذهبی بهره‏مند است که یکی از آن دو مرکز مقدس به واسطه برکت وجود حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم استقرار یافته است.

پور‏محمدی بیان داشت: از قرون گذشته تا امروز علمای اسلام نزد حرم مطهر ایشان مقیم شده‏اند؛ در بیانی دیگر علمای بزرگ مقابل این بانوی بزرگوار ادای احترام می‏کنند.

زن در اسلام از ارزش بالایی برخوردار است

وی ابراز داشت: به این ترتیب، زن در اسلام از ارزش بالایی برخوردار است؛ برای ما فرقی نمی‏کند که فرد زن است یا مرد، بلکه میزان تقوای الهی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اذعان داشت: دشمنان در چنین شرایطی یکی از ابزارهای فشار بر کشورمان را دروغی بزرگ به نام تضییع حقوق زن قرار داده‏اند.

پور‏محمدی در پایان یادآور شد: امروز دنیا به خوبی به این دروغ‏های بزرگ استکبار پی برده و همه آنها را بی‏اساس تلقی می‏کند.

انتهای پیام/2568/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول