اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورمحمدی :

56 درصد بودجه کشور سهم تهران می‏شود/ بزرگتر شدن تهران ایراد مدیریتی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه 56 درصد بودجه کشور راهی تهران می‏شود، گفت: بزرگتر کردن تهران و اختصاص همه اعتبارات و امکانات به آن ایراد مدیریتی است.

56 درصد بودجه کشور سهم تهران می‏شود/ بزرگتر شدن تهران ایراد مدیریتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام مصطفی پور‏محمدی عصر امروز در جمع شماری از مردم و مسئولان شهرستان پردیس اظهار داشت: این مدل که در شهری بزرگ مانند تهران که رفته رفته در حال بزرگ‏تر کردن آن هستیم و به این واسطه همه امکانات و اعتبارات را به آن اختصاص می‏دهیم، نتیجه این رویکرد خواه ناخواه دور ماندن سایر نقاط کشور از توسعه لازم است، ایرادی مدیریتی است.

وی ادامه داد: کشوری با آب و خاک مناسب، امکانات موجود و سطح گستردگی دلیلی ندارد که همه اقشارش برای کسب درآمد به پایتخت مراجعه کنند.

پور‏محمدی اضافه کرد: اینکه 13 میلیون نفر از آمار 75 میلیون نفری کشوری در مرکز آن زندگی کنند، یک ضعف محسوب می‏شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: چرا باید بیش از 56 درصد بودجه کشور به تهران اختصاص پیدا کند؟ این پول‏ها باید در همه جای کشور توزیع شود تا درآمدها در همه جا قابل تسهیل باشد.

وی ادامه داد: نباید دست روی دست گذاشت تا تهران روز به روز بزرگ‏تر و مشکلاتی مانند آلودگی هوا، ترافیک سنگین و ... ایجاد شده و نیاز به پول بیشتر برای ایجاد مترو و سایر مقوله‏ها احساس شود.

نواحی اطراف تهران تحت تأثیر وسعت پایتخت است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از جمله مشکلات مناطق حاشیه‏ای تهران، قرار گرفتن در سایه این کلان‏شهر و پنهان ماندن مسائل است.

وی ادامه داد: تهران آنقدر مسئله دارد و با مباحث مختلف روبه‌رو است که همه امکانات در این شهر جمع شده و تمام اذهان به سوی آن گسیل می‏شود.

پور‏محمدی اضافه کرد: از این رو، نواحی اطراف تهران که معمولاً با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‏کنند، گاهی مشکلات‏شان فراموش می‏شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: بومهن به عنوان شهری در مسیر جاده تهران ـ شمال با وجود جمعیت 50 هزار نفری، تقریباً نیمی از روزهای هفته را تحت تأثیر ترافیک ناشی از مسافرت‏های ییلاقی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه بخش مرکزی تهران با تشکیل فرمانداری به شهرستانی مستقل تبدیل شد و در سایه این مهم می‏توان مشکلات موجود را به صورت بهتری برطرف کرد.

پور‏محمدی اضافه کرد: از جمله مزایای این ارتقای سطح جغرافیایی، ایجاد دستگاه‏های خدماتی در منطقه است؛ در زمره این نهادها، دستگاه‏های قضایی با امکانات و قضات بیشتر قرار دارد که می‏تواند مطالبه‏های مردمی را محقق سازد.

پیگیری موضوع شهرداری بومهن

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از پیگیری موضوعات شهرداری بومهن از سوی این سازمان خبر داد و گفت: اراضی در مناطقی مانند شمال‏شرق تهران به دلیل هجوم متقاضیان دارای بهای بسیاری است.

پور‏محمدی تصریح کرد: از این رو، امکان بروز گرفتاری‏ها و سوء‏استفاده‏ها در مناطقی از این دست وجود دارد.

وی اضافه کرد: در خصوص مسائل پیرامونی شهرداری بومهن نیز تیم بازرسی ناچاراً به منطقه اعزام شد که نتیجه آن به تغییر در مدیریت شهری منتهی شد.

انتهای پیام/2568/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول