اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

پاکدامنی مهم‌ترین ویژگی حضرت معصومه (س) است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: زنان و دختران با الگوگیری از پاکدامنی و تقوای حضرت معصومه (س) می‌توانند در کسب معرفت دینی موفق‌تر باشند.

پاکدامنی مهم‌ترین ویژگی حضرت معصومه (س) است

حجت‌الاسلام عباس نظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه پاکدامنی از مهم‌ترین ویژگی حضرت معصومه (س) است، اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه با الگوگیری از این بانوی بزرگوار می‌توانند در رسیدن به سعادت و کمال واقعی موفق باشند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها برای رسیدن به کمال باید از الگوهای شاخصی الگوگیری کنند تا بتوانند در زندگی به موفقیت‌های خوبی دست یابند، ابراز داشت: دختران و زنان جامعه در زمینه‌های مختلف عفاف و حجاب، پاکدامنی و کسب مدارج علمی از حضرت معصومه (س) الگوبرداری کنند تا با رسیدن به کمال در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) با عبودیت و بندگی خالصانه نزد پروردگار توانست به جایگاه والای معرفت برسد، عنوان کرد: دختران و بانوان جامعه نیز با الگوگیری از ایشان می‌توانند در این مسیر گام بردارند تا رضایت خداوند متعال را کسب کنند که بر این اساس آنان باید در الگوگیری از این بانوی بزرگوار مصمم‌تر باشند.

این مسئول با بیان اینکه حضرت معصومه (س) و پیامبر اکرم (ص) مسلمانان را به فراگیری علم و دانش تشویق می‌کردند تا آنان با انجام دادن این امر بتوانند در عرصه‌های مختلف کشاورزی، اقتصادی و فرهنگی موفق‌تر باشند و مشکلاتشان را به راحتی برطرف کنند، اذعان داشت: آحاد جامعه در کسب علم تلاش کنند تا در زندگی به موفقیت‌های خوبی برسند.

بهشت بر زائران حضرت معصومه (س) واجب است

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تقوا، پارسایی، بردباری، پاکدامنی، صبوری و استقامت را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه (س) عنوان و بیان کرد: این بانوی بزرگوار به کریمه اهل‌ بیت (ع) مشهور هستند که این مهم نشان‌ دهنده عظمت و مقام والای ایشان است.

نظری با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) در سال 173 هجری در مدینه به دنیا آمد، متذکر شد: پدر این بانوی بزرگوار امام موسی‌ کاظم (ع) و نام مادرشان نجمه‌ خاتون (س) است و در خانواده‌ای مذهبی، با تقوا و با فضایل اخلاقی تربیت و پرورش یافت.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) مبنی بر اینکه «کسی که حضرت معصومه (س) را زیارت کند بهشت بر او واجب است»، اذعان داشت: قبر مطهر این بانوی بزرگوار در شهر قم است که هر سال عاشقان بسیاری از مسافت‌های طولانی برای زیارت ایشان به این شهر می‌آیند تا از برکات این سفر معنوی برخوردار شوند.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول