اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

فصلی در بودجه کشور به تجاری‌سازی فناوری اختصاص پیدا کند

خبرگزاری فارس: مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: لازم است فصلی در بودجه کشور به تجاری‌سازی فناوری اختصاص پیدا کند تا به چشم‌اندازی که برای رشد و فناوری کشورمان در سال 1404 تعیین کرده‌ایم، برسیم.

فصلی در بودجه کشور به تجاری‌سازی فناوری اختصاص پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی جبار رشیدی در ششمین جشنواره پایان دوره رشد فناوری شرکت‌های مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: شبکه ملی فناوری ایران شامل شش منطقه و دارای هیئت علمی مستقل است که ما آآن را 1+5 می‌نامیم.

وی افزود: هر کدام از این پنج منطقه داری شش استان است و یک منطقه تنها شامل استان اصفهان است.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در این شبکه 31 شبکه استانی فناوری داریم که هسته اصلی آنها پارک علم و فناوری است که 30 استان هر کدام دارای پارک‌ علم و فناوری و اصفهان نیز دارای یک شهرک علمی تحقیقاتی است.

وی ادامه داد: اطراف این پارک‌ها 400 تا 500 مرکز رشد پیش‌بینی شده است و 50 تا 60 هزار شرکت نیز باید ایجاد کنیم.

جبار رشیدی با بیان اینکه تا پایان برنامه‌ پنجم برای ایجاد 20 هزار شرکت پافشاری می‌کنیم، گفت: در وضعیت فعلی 31 پارک استانی، 130 مرکز رشد و 3 هزار و 200 واحد و شرکت فناور داریم که پس از مدت زمان و فعالیت‌های لازم به شرکت دانش بنیان تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: محاسبات نشان می‌دهد حرکت فعلی ما برای رسیدن به میزان تولید ناخالص داخلی که از طریق شرکت‌های دانش بنیان در برنامه 1404 قرار است ایجاد شود، بسیار کند است.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: رشد فضای علمی در شهرک بسیار خوب بوده و در طول سه سال از بیش از یک‌هزار به بیش از 3 هزار رسیده که این رشد در بقیه کشور نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه حمایت‌های ما از شهرک‌هایی مانند علمی تحقیقاتی خوب نیست، گفت: ما مشکل عدم رویکرد میل به کار نداریم بلکه مشکل مدیریت در این حوزه را داریم.

جبار رشیدی تأکید کرد: در این زمینه مشکل مهم اجرای قانون و نظارت بر اجرای آن است که مجلس باید در این زمینه قوی‌تر عمل کنند چرا که از سال 89 تاکنون که قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصویب شده هنوز ریالی در این زمینه در راه درست استفاده نشده است.

وی ادامه داد: لازم است فصلی در بودجه کشور به تجاری‌سازی فناوری اختصاص پیدا کند و متولی و پاسخگویی نیز در این زمینه وجود داشته باشد تا به چشم‌اندازی که برای رشد و فناوری کشورمان در سال 1404 تعیین کرده‌ایم، برسیم.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول